דף הבית / אהבה / הכימיה של האהבה

הכימיה של האהבה

ידיעה (מ.איבר, פרופסור באוניברסיטת סטרסבורג): האדם מורכב מ- 70% מים, 3-4 ק"ג עצמות, והשאר זה חומר אורגני, מולקולות. האדם הוא שׂק גדול של מולקולות. החיים הם אינטראקציה בין המולקולות.

כאשר החדירו אל תוך החולדות את הורמון האוקסיטוצין, החולדות הפרוצות שכלל לא התעניינו בצאצאיהן, פתאום הפכו לבנות זוג נאמנות ולהורים נהדרים. האוקסיטוצין מיוצר במהלך ההיריון, הודות להורמון זה אצל נשים מופיע חלב לאחר הלידה. הוא מאפשר גם לזרז את הלידה.

אם בין הגבר לאישה נוצר חיבור אמפטי קרוב, אז הם ביחד מייצרים אוקסיטוצין, והופכים להורים אוהבים ואכפתיים. הרמות הגבוהות של האוקסיטוצין הופכות את הנקבות למחוסרות פחד, הן מוכנות לעשות כל דבר כדי להגן על צאצאיהן. אבל אם אין מספיק אוקסיטוצין, אז הפחד גובר. פחד מכלבים מעיד על כמות בלתי מספקת של אוקסיטוצין.

התקופה של דיכאון לאחר הלידה מלווה בנפילה חדה של הורמון האוקסיטוצין, ברגע שרמתו מתאזנת, הדיכאון נעלם.

תינוק מקבל מנת אוקסיטוצין מחלב אימו, זהו מעין סם, ולכן זה מאוד נעים לתינוק לינוק את חלב אימו. בעת ההנקה האֵם מייצרת אוקסיטוצין גם בשביל עצמה, וההנקה מהנה לשניהם. זוהי ערובה ליחסים ההרמוניים בעתיד, להיקשרות חזקה. סיום תקופת ההנקה דומה ל"קריז" של המכורים לסמים, כי שניהם מפסיקים לקבל את מנת האוקסיטוצין שהורגלו אליה. הסתכל על אדם אחר ברכוּת, והאדם הזה יתחיל לייצר אוקסיטוצין. תלטף אותו, יתווסף עוד אוקסיטוצין. תנשק אותו, יתווסף עוד יותר אוקסיטוצין. אם לפניכם עומד אדם שאיתו אתם רוצים לקשור את חייכם, תחבקו ותנשקו אותו כמה שיותר.

במהלך קיום יחסי המין, ובעיקר בזמן אורגזמה, האוקסיטוצין מיוצר בכמויות אדירות, וזה עובד על מערכת היחסים שלכם. עם אותו בן הזוג זה עובד עד 3 שנים. הטבע מעריך, כי זהו זמן מספיק כדי שהאישה תיכנס להריון והתינוק עוד יספיק לגדול קצת. יותר משלוש שנים, צריך קצת יותר מסתם משיכה. האוקסיטוצין, זה סם, ולחיים ארוכים עם בן הזוג רק זה לא מספיק.

האוקסיטוצין מפקח גם על היחסים בחברה, הוא אחראי על האמון ואהדה לאחרים. למתנדבים יש כמות אוקסיטוצין גבוהה.

מה יקרה אם תהיה לנו הזדמנות לשלוט על האהבה? כך אנחנו נגיע גם להמצאה של שיקוי האהבה. האוקסיטוצין נמכר, ניתן לרכוש אותו בקלות דרך האינטרנט. עדיף להשתמש בו כתרסיס לאף, בשאיפה. אבל האהבה אינה מסתכמת רק בהורמונים וגנטיקה…

הערה: לא ניתן לשלב פיסיקה וליריקה באותו אדם, כי אנחנו לא מוכנים לתת הגדרה אמיתית לאהבה הארצית, כמשיכה הורמונלית בהמית. ורק חכמת הקבלה מגדירה מהי אהבה אמיתית, שהיא לא משיכה הנוצרת כתוצאה מחשיפה שלנו אל אובייקט ההנאה, אלא אל תכונת ההשפעה, מעל וכנגד האגו האישי, וכאן כבר לא יעזור לנו שום תרסיס, אלא רק "האור המקיף" ישנה את הטבע שלנו וייצב בתוכנו אהבה אמיתית (לא אגואיסטית).

ידיעות קודמות בנושא:
תחזית משך הזמן של האהבה
חיבוקים עם אנשים אהובים מחזקים את הבריאות
אנרגיה של אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest