דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכיוון למרכז החיים

הכיוון למרכז החיים

Laitman_2011-12-06_2302_w.jpg

שאלה: איך אפשר לבדוק בזמן הסדנה שחזרתי למרכז הקבוצה?

תשובתי: מרכז הקבוצה, זו הנקודה העליונה היחידה שלנו, הרצון העליון, המקום שבו מתאחדים כל הרצונות ולאן שמביטות עינינו, זו השכינה, גילוי הבורא.

אחר כך אנחנו נלמד לבדוק את זה בשיטות יותר "מקצועיות" – לפי שלושת חלקי קיום המציאות "עולם, שנה, נפש", לפי ג' קווים. אבל כל עוד אין לנו אחיזה בכל האבחנות הרוחניות הללו, אז אני בודק שהשגתי את מרכז הקבוצה כשאני מתחיל לגלות שיש משהו שקיים מחוץ ל"אני" שלי.

כאילו שאני נכנס תחת השפעת הכוח שנמצא מעליי ושולט עליי, אבל רק לפי הרצון שלי, רק במידה שאני מרשה לו לשלוט! הוא לא משעבד אותי כפי שזה לפעמים קורה בשיטות אחרות, שמהפנטים את האדם כמו "זומבי", שנופל תחת שליטתן ולא נותנים לו לצאת.

כאן אני כל הזמן נמצא בהכרה והבנה מלאה, אני מבין שיש לי אפשרות להתנתק מההשפעה הזאת. ובכל זאת, אני כל הזמן בוחר להישאר תחת שליטתו. ובכל פעם, כשאני שוב בוחר לעצמי קשר גדול יותר, אני מוסיף למצב הזה אבחנות יותר עדינות – גם רגשיות וגם שכליות. זה נקרא שאני נמצא בנקודה המרכזית ביותר.

הנקודה המרכזית הזאת מתחילה לגדול ביחס אליי ולהבהיר כל מיני אבחנות שקיימות בה – היחס שלי כלפי החברים, כלפי עצמי, כלפי הלימוד, כלפי המורה, כלפי כל העולם. אני מרגיש שכל היחסים והקשרים שלי עם כולם, מתרכזים בנקודה האחת הזאת. כלומר, אני מתחיל לעבוד עליה בכל המקרים של החיים שלי.

על מנת לא להתנתק מהמרכז הזה, אני צריך להשקיע בו זמנית מאמצים רגשיים ושכליים – במוח ובלב. ובמידת המאמצים האלה אני אגלה מה זה המוח והלב האמיתיים, מפני שאלה לא תכונות גשמיות רגילות, אלא תכונות רוחניות מיוחדות.

כל העבודה שלי זה בירור עד כמה אני, בכל המצבים שלי, יכול להידבק למרכז, לעליון. אני כמו איבר שמוחזר למקומו, שמרגיש שלא סתם תפור לגוף, אלא מתחיל לחיות בו, להשתמש בכוחות שלו ולהשפיע משהו מצידי, בכך שמשתתף בפעולות המשותפות. זאת כבר הרגשת החיים.

מתוך שיעור בנושא שאלות על הסדנה, 22.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תכנית קשר הערבות
הפגישה נקבעה במרכז הקבוצה
מיקוד על עולם האמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest