דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול על מנת להשפיע

הכול על מנת להשפיע

"ויהי ממחרת ויאמר משה אל העם אתם חטאתם חטאה גדלה ועתה אעלה אל יהוה אולי אכפרה בעד חטאתכם: וישב משה אל יהוה ויאמר אנא חטא העם הזה חטאה גדלה ויעשו להם אלהי זהב: ועתה אם תשא חטאתם ואם אין מחני נא מספרך אשר כתבת." (תורה, ספר שמות, פרשת "כי תשא", פרק ל"ב, פסוקים ל' – ל"ב).

שאלה: יוצא, שמשה מוותר על העלייה לעולם העליון. אבל איך אפשר לוותר על הנצחיות?

תשובתי: כאשר אדם נמצא בדרגת "משה", בדרגת תכונת ההשפעה, היא בעצמה מכתיבה לו מה לעשות. בהימצאו בתכונה הזאת, האדם אינו יכול לראות את עצמו, את הקיום שלו, את המימוש שלו בצורה אחרת. אם אין מימוש, אז גם הוא לא קיים. אחרת, תכונת "משה" שבאדם אינה מובילה לשום דבר.

זה דומה למצב שבו בעל הסולם ביקש שיורידו אותו מהגובה הרוחני שלו, כדי שיוכל לבטא בכתבים שלו כל מה שנחוץ לבני האדם למימוש התיקון.

לכן, בזה שמשה מבקש מהבורא למחוק אותו מ"ספר החיים", אין שום התנגדות, שום התמרדות נגד הבורא. כי זוהי תכונה פנימית של האדם.

לא כדאי לדמיין את משה כאדם שניצב מול הבורא. כל מה שהתורה כותבת עליו נמצא בתוכנו, וצריך לתפוס אותה בצורה נכונה ולא לגלגל בדמיון שלנו סרטים הוליוודיים.

אדם שמרגיש בתוכו את תכונת "משה", לא יכול לענות בצורה אחרת, היא מחייבת אותו. אנחנו תמיד יוצאים מתוך הנחה, מי אנחנו, אילו תכונות קיימות בנו ומנהלות אותנו.

לכן כל לימוד שמביא לאור, לאיחוד, ממומש כדי להגיע להפצה, להשפעה. הכול על מנת להשפיע, האדם קיים רק עבור האחרים, ורק כדי שהם יתקיימו. ניתוק כזה מוחלט מרמז על תכונת ה"בינה".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לפני הבחירה
לנצח את "עגל הזהב"
ירידה מהר סיני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest