דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול נעשה לפי הזמנתך!

הכול נעשה לפי הזמנתך!

שאלה: מה זאת אומרת ש"גם למעלה מסכימים לדעתו של התחתון"?

תשובתי: מלמעלה תמיד מסכימים עם מה שהאדם קובע, באיזה רצון ובאיזו כוונה הוא רוצה להיות. הבורא קבע חוק ואינו משנה אותו, כמו שנאמר: "חוק נתן ולא יעבור". הוא ברא את הרצון לקבל, ושני הכוחות האלה: ההשפעה והקבלה, מתחילים לפעול בבריאה. ואת האיזון ביניהם קובע הנברא עצמו.

כוח ההשפעה, שמגיע מצד הבורא, הוא מוחלט, אינו מוגבל בשום דבר ואינו משתנה. האבסולוט אינו יכול להשתנות, הוא תמיד מוכן לשרת אותך. עד כמה? – כמה שתרצה! איך? – איך שבא לך!

במילים אחרות, העליון תמיד מסכים עם התחתון. הבורא כביכול אינו פועל כלום, על אף שלמעשה, הוא זה שעושה את הכול, מפני שאתה מפעיל אותו! הוא עושה הכול, אבל תמיד לפי הזמנתך. אתה כאילו כל הזמן כותב ושולח לו את הדרישות שלך: תעשה כך וכך, לטובה או לרעה, וכך זה בכל רגע. והוא מבצע הכול.

על זה נאמר: "החנות פתוחה והחנווני מקיף והפנקס פתוח והיד כותבת". כלומר, אנחנו נכנסים לחנות שלו ויכולים לקחת כל מה שנרצה, כביכול בהקפה, לא משנה אם אנחנו רוצים לשלם או לא. כך הבורא סידר את כל הבריאה, מצידו פועל חוק של השפעה מוחלטת. ולפי המידה שבה אתה "בעד" או "נגד" החוק הזה, במידה הזאת אתה תרגיש את עצמך. וההרגשה הזאת עצמה כבר תקדם אותך קדימה.

אם אתה פועל כדי להתקדם להשפעה בעצמך, החוק הזה יפעל עליך באופן חיובי. הרי אתה תרגיש פחות ופחות הבדל בינו לבינך. אך אם אינך רוצה להתקרב אליו ואתה אפילו מתרחק ממנו, בהתאם לזה אתה גם תרגיש יותר ויותר רע. אבל ההרגשה הזאת בכל זאת תדחוף אותך לחזור בחזרה.

ומצד הבורא, אין שום שינוי. כי אם הוא היה משתנה, הוא לא היה נקרא אבסולוט. אבסולוט לא יכול להיות פעם יותר טוב ופעם פחות טוב. ולכן נאמר: "אני הויה לא שניתי", "חוק נתן ולא יעבור!".

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 29.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הסעודה שאליה אנחנו מוזמנים
גדל מי שרוצה לגדול
שלב ההרכבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest