דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול מתחיל מהאישה

הכול מתחיל מהאישה

laitman_2011-12-06_0050.jpg

שאלה: עד כמה חשובה העבודה המעשית של האישה? עד כמה חשוב, למשל, שנשים גם כן יקחו חלק בסדנאות של האיחוד ולא יעסקו בזמן הזה בעניינים שלהן?

תשובתי: הגברים לבד לא יוכלו לעשות שום דבר. לחלוטין שום דבר!

הם יכולים להתאסף, לעמוד, לשיר, כמו תמיד, זה טוב, אך זוהי רק ההכנה. העבודה האמיתית לא יכולה להיות בלי שהחלק הנשי החזק יצר בזמן הזה את ההשתוקקות שלו לאותה המטרה. לא יכול להיות דבר כזה! אנחנו רואים את זה בכל מקום ובכל הזמן. בהיסטוריה קיימות לכך דוגמאות רבות. זה נובע ממבנה ה"פרצופים" העליונים, העולמות העליונים: אם אנחנו לא מעלים את החיסרון הזה ל"מלכות", אז היא לא מקבלת צורה, ובלי זה שום דבר לא קורה. לכן, הנשים צריכות להתייחס לכך ברצינות רבה.

בראש ובראשונה אני שׂם דגש על החלק הנשי, מפני שהכול מתחיל ממנו. אני מאוד מבקש שתבינו שכאן למעשה הכול תלוי בנשים. את הגברים אפשר "להפעיל", אפשר לנהל ולתמרן אותם, והאישה יודעת את זה טוב מאוד. התמרון והניהול הנכון של הגברים הוא לכוון אותם בצורה רצינית למטרה, האישה יכולה לעשות זאת ממש על ידי הרצון בלבד, על ידי חצי מילה, דרך כל דבר. זה מאוד פשוט עבורה, ואילו לגברים זה מאוד קשה, לבד הם בעצם לא יכולים להתקדם.

לכן, בחכמת הקבלה תמיד היה קיים חוק שגבר לא נשוי לא מתקבל להיות תלמיד. כל זה מפני שללא הרצון הנשי לידו, שחושב על כך שהוא יצליח, הוא לא יכול להתקדם בצורה רצינית.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הנשים מגדלות את הקבוצה
הכוח הנשי והגברי הם תנאי להתעלות הרוחנית
הסוג המיוחד של האגו הנשי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest