דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / הכול מתחיל מהאדמה

הכול מתחיל מהאדמה

בתורה נבחנים חוקי התנהגות האדם בתנאי של שילובו הנכון בטבע הכללי. הרי האדם אינו כפוף לטבע, יש לו בחירה חופשית. ההיסוסים שלו מכניסים חוסר איזון לא רק בחברה, אלא גם בטבע הסובב.

מאחר והחברה האנושית, זה החלק החשוב ביותר של כל הטבע, ההתנהגות הלא נכונה שלו משפיעה על הטבע, בכך שמפרה את הריכוז והתכליתיות של ההתפתחות שלו.

לכן בתורה ניתנים חוקים עיקריים של התנהגות נכונה של החברה האנושית, אשר הודות להם היא צריכה להימצא בשילוב ובהרמוניה עם הסביבה שמסביב: דומם, צומח וחי. רק באופן כזה כל המערכת תגיע למצב הסופי שתוכנן מלכתחילה.

הרצון האנושי מורכב מארבע דרגות של אגו. התיקון שלהן נקרא עבודה עם הטבע הדומם, צומח, חי, והדרגה האנושית שבאדם. לכן העבודה ההתחלתית ביותר היא להתייחס בצורה נכונה לדרגת הדומם.

דרגת הדומם מאופיינת בעבודה עם קטגוריית "אדמה". כי אפילו השם "אדם" נוצר מהמילה "אדמה", הכול מתחיל מהאדמה.

האדם, בעובדו בדרגה הזאת, צריך לכלול בתוכה את כל השאר, מפני שאף אחת מארבע הדרגות שנמצאות בנו אינה מתפקדת בפני עצמה, אלא רק בקשר הדדי עם כולם, כמו גם כל הטבע. לכן, כאשר אנחנו עובדים אפילו עם הדרגה הנמוכה ביותר, עם האדמה, אנחנו מפעילים גם את דרגות הצומח, החי והמדבר שבנו.

בעל הסולם מסביר את זה ב"הקדמה לספר הזוהר", בזה שמדגיש, שאפילו בעולם העשייה, שמהווה בפני עצמו את דרגת הדומם, אנחנו מבצעים פעולות עם משיכה של כל שאר סוגי האור.

לא רק אור הנפש, אלא גם אור הרוח, נשמה, חיה ויחידה, מתלבשים בעולם העשייה, אבל רק באופן זמני. ובקביעות פועל שם רק אור הנפש, דרגה של עולם העשייה, דרגת הדומם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.7.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest