דף הבית / אקטואליה / הכול מתחיל ומסתיים בישראל

הכול מתחיל ומסתיים בישראל

שאלה: הכול מתחיל ומסתיים בישראל, איך אפשר להסביר זאת?

תשובתי: פשוט מאוד. אם לא הרעיון היהודי על איחוד שנובע מיסודות העולם עצמם ושהתגלה על ידי מקובלים, אז העולם היה קיים רק במצבים של דומם, צומח וחי, מפני שבן אדם בעולם שלנו הוא בסך הכול בהמה, ולא יותר מזה. אין לו שום דבר שמעלה אותו מעל לדרגה הזאת. ובכך שהוא כביכול משכלל הכול, הוא רק מקלקל את העולם שבו הוא חי. לכן אין לו שום יתרון או עדיפות על פני בהמות.

אבל, דווקא בחיבור ואיחוד עם אחרים הוא יכול לעלות ולהשיג את תכונת ההשפעה האנטי אגואיסטית, שתאזן את האגו שלו. על ידי חיי שיתוף וקשרים הדדיים בין שתי התכונות המנוגדות הוא יוכל להשיג את הטבע העליון, ליצור מערכת איזון הדדי, שיתוף פעולה הדדי, מערכת חילופין, כמו בין כל שני חלקים שונים, פלוס ומינוס, אלקטרון ופוזיטרון.

כיום קיימת בעולם רק תכונה אחת, שלילית. חכמת הקבלה מאפשרת לאדם לגלות ולהכניס לתוכו גם את התכונה החיובית. אם נתחיל להעמידן זו כנגד זו, אז תופיע בינינו מערכת שדרכה, כמו דרך זכוכית מגדלת, נראה את היציאה לעולם העליון. בכך נשיג את האפשרות לניהול של כל הבריאה. דרך אגב, דווקא בכך האנטישמיים מאשימים אותנו, שהיהודים מנהלים את העולם. למרבה הצער, הם לא מנהלים אותו, למרות שהיו יכולים להשיג מצב כזה.

מתוך וובינר בנושא "ביטחון של העם היהודי", 8.5.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest