דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / הכול יחסי באופן מוחלט!

הכול יחסי באופן מוחלט!

laitman_38_70.jpg

שאלה: מה משמעות הביטוי: "כל מה שלא נשיג לא נדע בשם"?

תשובתי: בחוכמת הקבלה, בניגוד לפילוסופיה ותפיסת העולם שלנו, אין שום דבר הקיים בפני עצמו. הכול קיים רק בתפיסה ובהרגשה שלי. ורק על זה אני יכול לדבר!

אין בורא, אין בריאה, אין עולמות, אין שום דבר שאותו אנחנו יכולים לכנות כקיים. רק אני מרגיש, שזה קיים. אני חושב, אני רואה. רק באופן כזה אני יכול לדבר על משהו. הכול נתפס בחושים שלי, תלוי ביחס שלי ובאופן מוחלט הוא יחסי כלפי.

לכן אנחנו מדברים רק על מה שהאדם מגלה ומשיג. הבורא מסמל בעברית "בוא וראה" – בוא ותראה מי אני. לכן אין בורא ללא נברא!

לתכונת ההשפעה שמתגלה בתוך הכלים שלנו, בדומה לתכונות של משהו, הנמצא מחוץ לנו ושלא מושג על ידינו, אנחנו מכנים "בורא" (בוא וראה) : "תראה את מה שראיתי!".

אבל אני תפסתי את הבורא, בחושים שלי שהשתנו, בתוך התכונות שלי שהשתנו. השינוי הזה – הוא בתוכי. אני אומר : "בי התלבש הבורא !" למה? – "תראה איזו צורה אני קיבלתי!". את הצורה הזו אני מכנה "בורא". אני לא מצביע עליו עצמו, אלא מדבר על צורה שהתלבשה בחומר שלי. אותה דווקא אני מכנה "הבורא". שחומר – רצון ליהנות, קיבל צורה של רצון להשפיע.

לכן אנחנו מעריכים וקובעים הכול רק ביחס של האדם המשיג, ואף פעם לא למה שמחוץ לו. וכל העולמות – הם כלים שלי, כלי קליטה שלי. זה רק נדמה לי שהם קיימים מחוץ לי. רק בתוך הרצון הפנימי שלי, אני תופס את עצמי, וברצון החיצוני אני תופס את העולם, מאחר והכלים שלי מחולקים לפנימיים וחיצוניים.

אבל כשהכלים האלה יתחברו יחד, יהיו לי עשר ספירות של הנשמה – ואז העולם יעלם, הכול יתכנס לתוכי.

עכשיו אני מרגיש את כל הסובבים, כקיימים מחוץ לי, מאחר והכלי שלי אינו שלם, אלא שבור. אם הוא היה שלם, לא הייתי מבדיל באף אחד מסביבי. היה מורגש בי רק עולם אין סוף!

רשומות קודמות בנושא:
האם מציאותנו אובייקטיבית?
אין מרחק ברוחניות
העליה במדרגות העולמות
רשומות נוספות במדורים: מציאות מדומה, שיעורי קבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest