דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול בתוך הקשר שלנו

הכול בתוך הקשר שלנו

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

שאלה: כיצד קשורים גילוי האמת וגילוי מערכת הקשר ההדדית של כל הנשמות?

תשובתי: זה אותו הדבר. הקשר ההדדי זוהי האמת. רשת הקשרים שלנו נקראת "כלי". הבורא הטביע את עצמו בחומר של הרצון לתענוגים, השקיע בעובי ובעומק שלו את ההטבעה שלו. עכשיו בכל דבר ישנו "שקע" עם ציור מודגש. הציור הזה מהווה הסתעפות של הקשרים בין הרצונות שאותם ממלא הבורא, אם הם מתוקנים. במקרה כזה הרשת שלהם – זה הוא. הרשת הכללית של הנקודות האלה נקראת "מלכות של עולם אין סוף".

הבורא מסתיר את עצמו בהדרגה, עוזב את מערכת הנשמות ואז מתרחשת ירידת העולמות. במידת ההיעלמות שלו, הנשמות מרגישות את עצמן יותר ויותר מנוגדות ועוברות לצד ההפוך, האחר (הסיטרא אחרא), היכן שהקשר מופר, מוחלש ומקבל אופי אגואיסטי.

בסופו של דבר אנחנו מוצאים את עצמנו בעולם הזה ובמקום קשר הדדי, במקום הבורא שממלא אותנו, אנחנו מרגישים ריקנות, ניתוק זה מזה. למעשה, אני תמיד מרגיש את הבורא. כי הרי אין לי יותר מה להרגיש, קיימים רק אני והוא. אך במציאות הנוכחית אני תופס אותו בהתאם למצב האגואיסטי הנוכחי שלי.

מטרת התהליך היא להשיג את האמת, את המצב האמיתי, בכך שאני מוריד מעצמי את כל הכיסויים וההסתרות. וכשאני אגלה מחדש את הקשר בינינו, אני אראה ברגע מסוים שהוא מאחד לא בני אדם אלא נשמות, רצונות. באופי של הקשר הזה, במהות שלו, בעוצמתו מתגלה לנו הבורא. אין מציאות אחרת, חוץ מקשר הדדי כולל. הוא ממלא הכול, וכך אנחנו בנויים שאיננו יכולים להרגיש משהו, חוץ מהמציאות הזו. אנחנו – בפנים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest