דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / הכוח העליון הוא אחד לכולם

הכוח העליון הוא אחד לכולם

שאלה: מה יקרה כאשר המוסלמים יבואו בטענות כלפיי ישראל? באיזו דת האנושות תאמין במצב כזה?

תשובתי: האנושות לא תאמין בשום דת, מפני שהדתות שיצאו ממנה: היהדות, הנצרות והאסלאם, מבוססות על אמונה של אדם במשהו שסיפרו לו. לא יותר מזה. כלומר, מישהו סיפר לי משהו ואני האמנתי בזה. הפסיכולוגיה שלי מייעצת לי להאמין שזה קיים, במיוחד אם זה נסתר, הרי אף אחד לא הוכיח שהבורא קיים ומה הוא מהווה בפני עצמו, לכן כמובן שכל דת טוענת שהיא מחזיקה באמת.

כלפי חכמת הקבלה אי אפשר לבוא באף טענה, משום שהיא אינה מדברת על מי צודק ומי אשם, אלא מציעה לאדם לגלות את הבורא. תגלו מהו הכוח שחודר דרך כל הבריאה ומנהל את הבריאה כולה. עליכם להבין ולגלות זאת, ולא להאמין באל אחד או אחר, כי יש מאות כאלה בעולם!

מהות העניין היא לא באיזו דת לבחור. בעל הסולם כותב שכל אחד יכול להישאר במסגרת הדת שלו, מאחר וזו בסך הכול מחווה למסורת, לתרבות, לאורח חיים משפחתי מסוים. אפשר להישאר בהן, אבל עם זאת, להשיג את הכוח העליון שמנהל אתכם ואת העולם כולו.

בחכמת הקבלה הכוח הזה נקרא "בורא". הכוח הזה הוא אחד לכולם, וכולם יגלו שזו תכונת ההשפעה והאהבה. גם כאשר אנשים יגלו זאת, כל אחד יישאר במסגרת הדת שלו, מפני שהן עוזרות לאדם להישאר בגבולות מסוימים, לחנך ילדים. הרי לא כולנו נמצאים בהשגת הבורא. רק כאשר תתרחש השגה מוחלטת של הבורא על ידי כולם, אז ודאי שלא יישאר מקום לדתות, הן ישתלבו עם חכמת הקבלה ולא תהיה ביניהן שום סתירה. אז יתגלה שהכוח העליון שעליו מדובר ביהדות, בנצרות ובאסלאם, הוא אותו כוח אחד.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest