דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח הסודי של האישה

הכוח הסודי של האישה

הגבר בעולם שלנו מתנהג ביחס לאישה כמו "מאצ'ו", כדי להראות שהוא גבוה, חזק ומצליח יותר ממנה. זה נקבע כך על ידי הטבע, למרות שבטבע הרוחני הכול להיפך. מאחר והאישה יולדת את המדרגה החדשה ומביאה את הגבר להתפתחות, היא גדולה וחשובה יותר ממנו. כך גם בעולם שלנו, האישה היא שיולדת את הדור החדש, וברוחניות החלק הנשי יוצר מדרגה חדשה, קרובה יותר אל הבורא.

מי עושה את הצעד להתקרבות לבורא? – הגבר מפעיל את הכוח, אך האישה עושה את הצעד הזה, היא יולדת את המדרגה הבאה. בעולם שלנו הגבר הוא יותר חופשי, מאחר ומנצל את העובדה שהוא אינו יולד, ולכן עושה מה שבא לו. ברוחניות, הגבר מכוון במלואו, בכל החופש שלו, לשרת את הכוח הנשי כדי להוליד את המדרגה הבאה, ולהתקרב יחד אל הרוחניות. כל מה שנמצא בגבר, הוא משקיע באישה ואז ממנה נובעת המדרגה הבאה, כמו גם בעולם שלנו שמהווה הקרנה טבעית של הרוחניות, היכן שהגבר נותן זרע, האישה מפתחת אותו ויולדת את הדור הבא.

שאלה: מה יש באישה שהיא יכולה לקחת את הזרע ולפתח אותו?

תשובתי: יש בה שני כוחות, כוח הקבלה וכוח ההשפעה. לגבר יש רק את כוח ההשפעה, הוא חלש, אין לו מספיק כדי להתקיים בטבע. ולאישה יש גם את כוח הקבלה וגם את כוח ההשפעה.

שאלה: כלומר, היא מסמלת את הנברא עצמו?

תשובתי: היא מסמלת את הנברא וכל הבריאה נבראה עבורה, זוהי הבינה, האימא העילאה. ולאבא יש רק את כוח החכמה. לאימא יש את החכמה והחסדים, היא יודעת כיצד לארגן את שני הכוחות האלה, כדי ללדת גם את החלק הגברי וגם את החלק הנשי, ואחר כך לקדם אותם. המצבים של עיבור, יניקה, מוחין, כל השלבים האלו נובעים מהאימא.

שאלה: וכל זה מוקרן בעולם שלנו?

תשובתי: עלינו להבין, שאם אנחנו נביא לעולם שלנו תיקון בהתאם לרוחניות, אנחנו נראה עולם אחר. אלו יהיו יחסים שונים לחלוטין: במשפחה, בין גברים ונשים, בינינו לבין הילדים. הכול יקבל צורה אחרת, על זה נאמר "עולם הפוך ראיתי". ולהיפך, אם לא נשתמש בחכמת הקבלה, אנחנו נדרדר יותר ויותר למטה וכמה שנשקיע בבתי ספר חדשים, בחוגים וארגונים ציבוריים, שום דבר לא יעזור לנו והעולם שלנו יתדרדר לשפל מוחלט.

מתוך התוכנית "קבלה למתחיל", 14.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בת הלוויה שבחר עבורי הבורא
האם ישנן נשים שעברו מחסום?
רק הבורא נותן את הנשמה

4 comments

  1. שולמית אילת

    בע"ה
    לכב' בני ברוך המבורכים.
    אצלם הגענו. הבית הזה הוא שלנו. בזכות כולם, וכל הבאים לכאן, יחד כולנו הבורא מטפל בנו, מטהר ומבאר כמו באר מים חיים, הוא מאיר עלינו וסולל את הדרך שלנו, משיב לשאלותינו בתבונה עילאה, מישר-אל הוא מוריד את התשובה לטובת כולנו בהתאמה מלאה, כולנו מתמוגגים ומשתוקקים מחכמת הקבלה. היא בעצם ובעצמות, חוכמת הנתינה והאהבה, היא מחישה את החושים ואנו חשים את כל מי שנמצא איתנו. כולנו בדרך נוסעים במסע הלב אל המקום ולכל מקום, אל מרחם בפנים והפנים, כולנו חולמים על שכינה ומישכנה, על האור הזוהר הנפלא, על הגנים (ganim) ועל הגנים(genim) המתחדשים בנו בתוך כולנו, על טיול לאין סוף לראות את ההתחלה ואת הסוף ולחבר ביניהם בהכרה מלאה, להחיש ולחוש את השינוי המופלא, את השנה החדשה, לשיר ולשמוח ולהלל בהתעוררות מהתרדמה, מהחלום להחלמה. כולנו מצפים לשוחח עם המשיח, נחוש אותו כאן בתוכינו, בתוך נשמותינו, נגיע לנאות קדומים, לשפע והשפעה מבורא הבריאה החדשה, לחוש שכל רגע, כל שניה מתחדשת אותה אהבה, עוטפת אותנו בשמש זוהרה.
    בואו יחד חברי וחיבורי אל הטיול הנפלא לראות את יופי השכינה, לעשות יחד מישכן לתפילה להללו-יה, נראה יחד בעין טהורה את הקיום ואת היקום, נתעורר יחד למציאות חדשה במהרה בקרוב, אמן כן יהי רצון.
    שלכם שולמית אילת

  2. אסתר ונטורה

    לחחיים לשלומית!!!
    תודה לרב על היותו!!!

  3. אני רואה שגם החוקים הרוחניים פועלים על עולמינו,בדיוק כמו בעולם הרוחני.
    הגבר מרגיש עליונות כי הוא המדרגה הגבוהה יותר,
    אך יחד עם זאת אין לו כוח משל עצמו ללא כוח האשה.
    ולכן יוצא שהוא נפעל תחת החסרונות של האשה.
    לאשה קל להתבטל בפני הגבר, אך לו קשה יותר להתבטל לפניה, וזה בדיוק התיקון שלו.
    התהליך הרוחני הולך בצורה כזאת, לאשה יש חיסרון ומבקשת מילוי מהגבר.
    הגבר מתנגד (מרגיש עליונות), האשה נסוגה אחורה, מתבטלת, ז"א, מסכימה עימו.
    רק אחרי שהגבר רואה את תגובתה, מרגיש שיכול להזדהות עימה, וגם הוא מתבטל בפניה, ז"א, רוצה למלאות את מבוקשה. יוצא שיש כלי ואור, מה שנקרא: גבר ואשה והשכינה בניהם!!!!
    אך בעולמינו המקולקל, הדברים יוצאים ממסלולם,ולכן התוצאות הם הפוכות לפעמים!!!

  4. שולה אילת123

    בסד"ד
    לכבוד כולנו:
    בתכנית של הבריאה כולם בסוף ידעו ויבינו שהכל זה אחד , אין שום חלוקה ,האור יגיע על כולם , באותה מידה,אם רק יפתחו את העיינים ואת הלב לרווחה ,כל הניצוצות יהפכו לרוח גדולה,אור גדול ואוויר לנשימה משם ינשמו את האור ואת האוויר והאלף שבאמצע הגולה תהפוך לגאולה ,כולם יגאלו מהחושך אל האור הגדול שיאיר במהרה עלינו ועל כל העולם כולו,כולם יישרו מבט כלפי מעלה ויראו את הקולות וישמעו את השקט הנפלא המשיח הוא משוחח בתוכם ,בתוך ליבם וייצר את התמונה השלמה ויהיה הסרט וההצגה הכי ניפלאה של עולם הבריאה החדשה אמן כן יהי רצון .
    בברכה שלכם שולמית אילת .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest