הכוח הנסתר של המחשבה

בין בני האדם קיים קשר הרבה יותר הדוק ומחייב הדדית ממה שנראה לנו, או ממה שאנחנו יכולים לגלות עם כל הרצון שלנו. הטבע מהווה גוף אחד ויחיד, שמתגלה לנו בהדרגה.

משמע שכל הטבע הוא מאוחד. הוא החל להתפתח מנקודה, כתוצאה מהמפץ הגדול, ועל אף שבדמיון שלנו הוא מתחלק להמון חלקים שונים: דומם, צומח, חי ומדבר, לחוקים פיזיים, כימיים, ביולוגיים, אתיים, מוסריים ואחרים, אנחנו לא רואים את כל זה ביחד. אנחנו לא רואים כיצד כל זה פועל הדדית וקשור הדדית, כיצד המחשבות וההרגשות שלי משפיעות על פיצוצים של כוכבים, או כיצד הפיצוצים של הכוכבים משפיעים, נגיד, על הצמחים בגינה שלי. אנחנו לא רואים הכול, אבל זה לא אומר שזה לא קיים.

הטבע הוא גלובלי! וזה שאנחנו מגלים היום יותר ויותר את הגלובאליות שלו – זה אנחנו מגלים. למעשה כל זה קיים בטבע ומתגלה לנו לפי מידת ההתפתחות שלנו. כי מה שאני מגלה היום אך לא יכולתי לגלות אתמול, מתגלה מפני שהיום התפתחתי קצת יותר, ולכן גיליתי את זה, ולא מפני שבטבע מופיעות תכונות חדשות כלשהן שלא היו קיימות קודם. זה מתגלה בתוכי, מפני שאני מתפתח.

אני הוא האלמנט הפעיל והמתפתח ביותר בטבע. אני מתפתח כאדם הרבה יותר ומהר יותר מכל השאר, בידע שלי, בהישגים שלי, בהרגשות שלי, בהכול. וכאשר אני מתפתח, אני מתחיל לראות רחוק יותר, גבוה יותר ועמוק יותר.

האם אמריקה לא הייתה קיימת לפני שגילו אותה?! האם לא היו קיימים כל הכוכבים והגלקסיות שלא ראינו אתמול והיום אנחנו רואים אותם?! – הכול קיים, רק שלא ראינו את זה, מפני שלא היינו מפותחים כדי לראות את זה.

אנחנו מתחילים לגלות שכולנו מחוברים הדדית, ועוד ברמות כאלה שאיננו מרגישים. כלומר, אינני מרגיש את הקשרים ההדדיים האלה על ידי מישוש, ראייה, צלילים, ריחות, אבל הם קיימים מחוץ להרגשות שלי: במחשבות כלשהן, במערכות הקשר בינינו, וכשאני עושה משהו, חושב על משהו או חווה משהו – אני משפיע בכך עליך.

מתוך ישיבת תוכן בנושא החינוך הגלובלי, 07.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
SMS מלב אל לב
לנצל את כוח המחשבה – לשם תיקון העולם
תשנה את מחשבותיך, ותראה עולם שונה!

One comment

  1. ויגדור רכניץ

    אני לא חושב שקראתי לאחרונה בכמה שורות דבר יותר מדהים ממה שנכתב כאן. כל כך פשוט, כל האמת במספר משפטים.
    המערה של בר יוחאי זו הכמות המרובה של לומדי חכמת הקבלה בזמן הגלובאלי והחשוב הזה, זו הסיבה שאנשים מגיעים, בוחנים בעיניהם , רואים בשטחיות ולא מצליחים להתרגש ולהרגיש את האמת שנסתרת לה שם עמוק, בין השכבות, היכן שהדק מתגלה לאלו שכבר שם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest