דף הבית / המשבר ופתרונו / הכוח הוא בראש

הכוח הוא בראש

ברצון לקבל הכללי יש חלק איכותי גדול שנקרא "ישראל" (ISR-EL). את החלק הזה ייסדו אלה, שיצאו יחד עם אברהם מבבל העתיקה, שהשתוקקו לקשר עם הכוח העליון, בשונה משאר הבבלים. אבל העיקר הוא שהם צריכים את הקשר הזה כדי להיות המוליכים של האור ל"אומות העולם" (WORLD).

ואחר כך נאמר בצורה של משל, שהבורא פנה לאומות העולם והציע להם את שיטת התיקון, אולם הם לא היו מסוגלים לקבל את העקרונות שלה: לא לרצוח, לא לגנוב וכולי. באמת, הרצונות האגואיסטיים שלנו לא מסוגלים לממש בעצמם את כוונת ההשפעה. ולכן דרוש "ראש", שייתן את הכוונה הנכונה.

הכוח הוא בראש

באופן כזה, שני החלקים של הרצון הכללי צריכים להיות יחד. הם לא יכולים להיות זה בלי זה. תחילה צריך לתקן את החלק של ישראל, כלומר לסדר את הכוונה הנכונה, כדי שהם יהיו מוכנים לעבודה עם הרצונות. ואז אפשר יהיה לפנות לרצונות עצמם, בזה שמתקנים אותם על ידי כוונות של השפעה.

חשוב להבין כאן כמה דקויות. אנחנו כבר יודעים, שהרצונות המתוקנים נבדלים מהרצונות הלא מתוקנים בכוונות. והכוונות תלויות בישראל. יוצא, שאין מה לדרוש מאומות העולם, התיקון מותנה בישראל ובקשר שלו עם העולם. לאחר חורבן בית המקדש והשבירה, ישראל שקע בתוך כוונה אגואיסטית, ולכן דווקא הוא צריך לתקן את עצמו ראשון. ואחר כך, הוא רק ימשוך, יצרף את הרצונות של אומות העולם לכוונות הנכונות, ואז התיקון מובטח.

אנחנו צריכים לחדד לעצמנו את הרגע הזה: אנחנו פועלים באופן מודע ובהכרה, שחובת התיקון מוטלת רק עלינו, ולא צריך לחכות למשהו מאומות העולם. אחרת אנחנו נגיע לכך, שהם יבינו את התלות שלהם בישראל ויפנו את הדרישה שלהם ואת הזעם שלהם עלינו. ברור, שזה יביא רק אסונות, כי הם עדיין לא מתוקנים ולא יכולים ללחוץ בצורה אחרת.

לזרז את התיקון במלוא הכוח, זוהי חובתו הרוחנית והגשמית של ישראל. אנחנו לא יכולים לתלות שום תקוות באומות העולם, אם לא נשפיע בעצמנו בצורה נכונה ולא נקרב את הכוונות שלנו לרצונות שלהם.

בעיקרון, זוהי סכימה מאוד פשוטה, אף על פי שממנה נובעות תוצאות רבות. "ישראל", מסמל "לי ראש". הכול תלוי ב"ראש הפרצוף". המצב השלישי הסופי נבדל מהמצב הראשון ההתחלתי דווקא בזה, שהאנושות רוכשת "ראש", ואילו הרצונות נשארים זהים.

הכוח הוא בראש

הנה יוצא, שכל התיקון תלוי בישראל. ואומות העולם, שמהווים את "גוף הפרצוף", מחכים כביכול, עד שישראל יהיו מוכנים לתת להם את הכוונות שלהם, לצרף את הכוונות של ה"ראש" ל"גוף". הגוף בפני עצמו הוא פאסיבי ומסוגל לזוז רק בכיוון אחד. על ידי חכמות העולם הוא יכול להיות הרבה יותר חכם מישראל, אבל בעצמו הוא לא יגיע לרעיון של השפעה, ולכן הוא לא מסוגל לעשות תיקון.

ולכן אף אחד לא ימצא פתרון למשבר הנוכחי. האנושות תמצא את עצמה חסרת אונים לחלוטין, העסק יכול להתדרדר להפרות סדר, רציחות ומלחמות. ובסופו של דבר, זה יגרום ללחץ מספיק על ישראל, כדי שהוא יבנה בצורה נכונה את הכוונה ויגיש לכולם את שיטת ההצלה: "בואו נתחבר ונתאחד. תצטרפו אלינו". וצריך לעשות את זה בהקדם האפשרי.

מתוך שיעור על המאמר "שופרו של משיח", 06.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כשלא מתחשק לגדול
לכוונה הנכונה דרוש ה"ראש" הנכון
תפקיד ישראל כלפי העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest