דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוונות והמצוות

הכוונות והמצוות

photo_rav_gh70_055l.jpg

שאלה: גם בלי להבין את המקורות, כשאנו קוראים עם כוונה לגלות את הבורא – מאיר לנו האור המחזיר למוטב. אם אדם מקיים מצוות ברמה פיזית בעולם הזה עם כוונה לגלות את הבורא, האם גם אז מאיר לו אור המחזיר למוטב?

תשובה: ראה מה שכותב בעל סולם בהקדמה לתלמוד עשר הספירות (אות קנה) – כיצד מושכים את האור וחוזרים למקור – לבורא:

קנה) ולפי"ז, יש לשאול, א"כ, למה זה חייבו המקובלים לכל איש ללמוד חכמת הקבלה, אמנם יש בזה דבר גדול, וראוי לפרסמו, כי יש סגולה נפלאה לאין ערוך, לעוסקים בחכמת הקבלה, ואע"פ שאינם מבינים מה שלומדים, אלא מתוך החשק והרצון החזק, להבין מה שלומדים, מעוררים עליהם את האורות המקיפים את נשמתם.

ראה גם הקדמה לתע"ס (ה – יא), שם כתוב שבתקופת המשנה היה צורך בחיים מלאי ייסורים כדי לזכות בחוכמת התורה, ולאחר מכן המקובלים כתבו את ספריהם והייסורים כבר נאסרו, אלא רק משיכת האור מתקן, בהתאם לכוונה. למעשה, גם לפני שהאיסורים נאסרו לא היה צריך לעשות מעשים כלשהם, אלא לדכא את הרצונות האגואיסטיים.

"מצוות", הן מעשים שאין בהם שום צורך ממשי בעולם שלנו. 613 המצוות הן התיאור של הפעולות שלנו בנשמה בשפה גשמית, שפת הענפים. מסיבה זו בדיוק לא חשובים המעשים עצמם, היינו כיצד לשחוט בהמה וכו', אלא חשוב לבנות מסגרת לחיים בתוך הקבוצה, שמארגנת את החיים שלנו.

שאלתה של חנה: האם העמקה בלימוד חוכמת הקבלה מחייבת או מצריכה בשלב מסוים קיום מצוות מעשיות מתוך כוונה ואהבה כמובן, כדי ליצור התאמה בין שורש לענף?

תשובה: לא עלינו לנבא איך נצטרך להיות. אנחנו רק צריכים לשאוף לתיקון, להשוות צורה לבורא, לפי הנוסחה "ואהבת לרעך כמוך". והאור המתקן יביא אותנו למצב האמיתי, גם גשמי וגם רוחני. הרי הכול בא מלמעלה, ממנו. לכן רצוי להישאר כמו שהיית, והאור ישפיע.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/wV1PJ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest