הכובע הנכון

שאלה: האם אפשר לומר, שנס פורים מסמל חריגה מסוימת מהחוקים המוחלטים?

תשובתי: ההארה הקטנה, שבאה בדמותו של מרדכי, הזמינה וגרמה לאור גדול. כאן, קודם כל צריך להבין שהבירור נעשה על ידי "אור החכמה" ולא על ידי "אור החסדים". דווקא "אור החכמה" מפריד בין הפריטים, "חותך" אחד מהשני, כמו סכין: זה טוב וזה רע, זה כך וזה אחרת.

ללא המן, הבירור הזה למעשה בלתי אפשרי. אבל המן צריך לבוא על ידי מרדכי. בדיוק כפי שלא מספיק פנס כיס בחושך, צריך תחילה למקד אותו ולכוון למקום הרצוי, כלומר להכין מראש את החיסרון. צריך לצרף את המן למרדכי, כדי שאפשר יהיה לנהל אותו בצורה נכונה.

מה שנוגע לנס פורים, הוא כמו נס יציאת מצרים. אם לא בא ומאיר האור הגדול, אנחנו לא יכולים לחבר את הכלים האלה יחד ביניהם. ואף פעם לא היה אור כה גדול, כמו בפורים, אור שמחבר את הקצוות ל"קו האמצעי" ואחר כך מעלה אותם ל"צמצום א'".

שאלה: למה היה צריך להרוג את המן?

תשובתי: המן מסמל את הכוונה "על מנת לקבל". האם אפשר להשאיר את הכוונה הזאת בחיים?

הרי לא מדובר בכלים דקבלה, הם נצחיים, אלא דווקא על הכוונה, על איך להשתמש ב"מלכות": בצורה אגואיסטית או בצורה אלטרואיסטית, בכוונה על מנת לקבל או בעל מנת להשפיע. מי ינהל את אוצר המלך, את כל ה"מלכות" לטובתו של המלך, מרדכי או המן?

בהתחלה, כל הכלים, הרצונות שלי הם אגואיסטיים, "על מנת לקבל" (↓). וכל זה נקרא "המן". מצד שני, "מרדכי", זו כוונה על מנת להשפיע בלבד (↑). לכן, אנחנו צריכים להעביר את הכלים שלנו מכוונה אחת לכוונה שנייה. בזה אנחנו ממיתים את "המן" ומעלים את "מרדכי".

יחד עם זה, הכלים נשארים אותם הכלים, אנחנו משנים רק את ה"כיסוי", את ה"כובע", את הכוונה, שזה נקרא "ראש הפרצוף". אוצרות, "מלכות" עם כל 127 המדינות נשארת, אנחנו רק מעבירים את השליטה מהמן למרדכי.

מתוך שיעור על מאמר ל"ז, "שמעתי", "מאמר לפורים", 22.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חג הניצחון של הכוונה
המן ומשפחתו
הסיפור של פורים – "גילוי הנסתר"

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/TLt6F

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest