דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / הירידה, היא תנופה לפני הקפיצה למעלה

הירידה, היא תנופה לפני הקפיצה למעלה

"הכלים הרוחניים" מורכבים מהרצון לקבל, וכמו כן, מה"צמצום" עליו, מה"מסך" ומהבושה שכלולה שם. זוהי בושה על כך, שאני לא מסוגל להפוך את עצמי להשפעה, שאני מפחד לקשור כל מצב שלי עם המשפיע.

כאשר אני עולה מהירידה, מהרגשת הרע, ומהגובה הזה מבקר את המצב הקודם, אז אני רואה שהוא לא היה רע. אני מבין שהירידה הזאת הייתה הכנה לעלייה הנוכחית. אני מתחיל לאהוב ולהעריך את המצב הקודם הזה, להודות עליו, כי ללא הירידה הזאת לא הייתי יכול עכשיו לעלות.

זה מאפשר לי להעריך עוד יותר את העלייה שלי, כי היא באה כדי לתקן את הפגמים הקודמים. ולכן אני מתקן את העלייה הזאת על ידי היחס החדש שלי אליו ומהניסיון הזה לומד לעתיד. עכשיו אני יודע, שאני צריך להכין את עצמי לאותו המקרה, כאשר שוב תגיע הירידה, כדי שאפשר יהיה לשלוט בה עד כמה שזה אפשרי, וללכת ב"למעלה מהדעת".

במצב של עלייה יש לנו מעט הזדמנויות ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת", אבל כאן עוזרת לנו הירידה. דווקא הירידות, אלה המצבים הכי מועילים להתקדמות, ולא העליות.

עבודת האדם היא להודות על העבר וכך להכין את עצמנו לעתיד. כל רגע צריך לומר, שכל מה שקרה עד לרגע הזה, איזה סכסוך שלא יהיה לך עם החברים, מה שלא יקרה, כל זה נעשה על ידי הבורא, שאין עוד מלבדו. את כל המצבים האלה אתה צריך לצרף לגילוי הבורא ביחס אליך, בצורת ה"אחוריים" שלו אם זו ירידה, או בצורת ה"פנים" שלו, אם זו עלייה.

ולעתיד, צריך להיות מוכן לכל מה שיקרה. זה נקרא "מסירות נפש". לזה אנחנו מכינים את עצמנו בקבוצה, על ידי זה שמשקיעים בה, בערבות, בעזרה, שבסופו של דבר חוזרת לאדם עצמו.

הכול תלוי בהכנת האדם. אם אנחנו יושבים ולא עושים שום דבר, אז לא נרגיש כמעט בכלל ירידות ועליות, אלא רק שינויים קטנים במצבי הרוח. אבל אם אנחנו מכינים את עצמנו בקשר עם החברים, אז נוכל בעצמנו לנהל את קצב ההתקדמות ולראות באור חיובי את כל המצבים המתקדמים שלנו: גם את העליות וגם הירידות.

לעלייה קשה יותר להתייחס בצורה החלטית, מאשר לירידה. כי בעלייה אנחנו נמצאים תחת ההשפעה של התענוג שסותם אותנו, ולא נותן לנו לברר אותה ולשלוט בכלים.

בעוד שבזמן של הירידה, הכלים שלך בעצמם מחייבים אותך לחפש הצלה, ואפילו ישועה. לכן נאמר ש"פרעה קירב את בני ישראל לאבינו שבשמיים". הכלים שמתגלים בירידה, בגלות, הייסורים והרע, הם שמקרבים את האדם לתכלית. ואילו העליות לא ממש מקדמות אותנו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "מהו הברכה, שעשה לי נס במקום הזה, בעבודה", 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תחילת העבודה עם האור
דרך חלקה בלי עליות וירידות
איך התחשלה הפלדה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest