דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכרות עם בעל הבית של הנחש

היכרות עם בעל הבית של הנחש

במשך כמה אלפי שנים אנחנו בונים כל מיני מערכות קשר בינינו שמאפשרות לנו איכשהו להתקיים זה לצד זה מבלי להרוג זה את זה, אלא בכל פעם להגיע לפשרות: אני לך, אתה לי, זה שלי, וזה שלך, ואפשר איכשהו לעזור זה לזה.

בהתאם לצורות האלה של הקשר והריחוק, אנחנו נקראים יותר קרובים זה לזה או יותר רחוקים, למשל: עמים או ציוויליזציות. קיימים מעגלים רבים שמקשרים או מרחיקים אותנו זה מזה. כך חילק אותנו כוח השבירה שפעם פרץ בינינו. הוא עבד כמו צנטריפוגה שפיזרה וזרקה אותנו זה מזה.

אבל נאמר: "לכו ותתפרנסו זה מזה". ואנחנו מרגישים שנשיג רווח גדול אם נתחבר. ולכן אנחנו מתאספים לערים ובונים מערכות משותפות כדי לספק לעצמנו מים, חשמל, סוגים שונים של נוחיות, ובונים מפעלים ובתי חרושת. כל זה כדי שתצמח לנו תועלת מכך.

אותו הכוח האגואיסטי הרע ששורה בינינו, אינו עובד סתם כדי להרחיק אותנו זה מזה. הוא פועל ביתר עורמה ומציע לנו להשתמש בו כדי שנקבל ממנו תועלת אישית.

כך כל הזמן התקדמנו, עד שהגענו למצב שבו אנחנו חייבים להחליט, שבשום צורה איננו יכולים יותר להשתמש בכוח השבירה הרע הזה להנאה עצמית, מפני שהוא בהכרח מביא אותנו לקריסה, למשבר בכל העסקים שלנו: בחינוך, במשפחה, בפיננסים.

נשאלת השאלה: כיצד נוכל לתקן את הכוח הרע הזה שיצא מתישהו מבפנים, מתוך החיבור שלנו יחד, לנשמה אחת, שבתוכה פתאום פרץ הכוח הזה? איך אפשר לתקן אותו?

המקובלים מסבירים שלא נוכל סתם כך לנצח בצורה ישירה את הכוח הזה ולתפוס את הנחש הזה בזנב. כי כאשר הוא זחל בינינו, הוא הרעיל הכול ופיזר את הארס שלו בכל הנשמה הכללית, בכל הרצונות, בכל הצורות. בכל ההתהוות האגואיסטית הזאת, אין אפילו רצון קטנטן שאינו מורעל בכוח הרע.

הרעל של הנחש חדר להכול והוא כל הזמן פועל בכל מיני צורות אפשריות. היכן שיש רצון, הוא תמיד גורם לנזק. זה כמו שהייתה חבית עם חלב לבן ופתאום שפכו לתוכה צבע שחור שצבע את הכול!

כיצד ניתן עכשיו להוציא את הצבע כדי שהחלב שוב יהיה לבן? האם זה אפשרי?

אומרים שזה אפשרי. אותו הכוח ששלח לנו את הנחש יכול להוציא אותו בחזרה. על אף שהוא כבר חדר לכל מקום ושלח גרורות סרטניות בכל הגוף, בכל זאת, אפשר להיפטר ממנו!

צריך רק לחקור מה עשה הנחש הזה: מה הוא עושה איתך, ואיך אתה יכול או לא יכול לחיות איתו הלאה. אם באמת תחליט שאתה לא זקוק לו יותר ולא רוצה אותו יותר מפני שאתה מעריך את הכוח הלבן, כוח ההשפעה, אז אתה יכול לדרוש שהוא לא יהיה קיים!

אתה תפנה לאותו המקור שממנו נשלח הנחש, ואז תדע שהמקור הזה רוצה רק את טובתך, ושבכך הוא עזר לך להכיר את אותו המקור ולהבין את הטבע שלו. אתה תגיע להבנה וידיעה של כל מהות הבריאה, מהיכן היא נובעת, ולא סתם תשחק כמו תינוק בתוך המבנה הזה שנקרא "אדם הראשון". אתה תעלה ממנו לדרגת היוצר שלו, לדרגת בעל הבית של הנחש.

אתה תגלה את זה ותודה על זה, ואז יתרחש התיקון, שבמסגרתו תוכל לגלות את עצמך בדרגת בעל הבית של הנחש.

כדי למשוך לעצמך את כל הידע הזה, את כל ההרגשה וההבנה שאנחנו רוצים לגלות כדי להיות בני אדם, אנחנו זקוקים לאור, לאור החכמה, לבירור ההרגשות. אבל כל זה לא קיים במצב שלנו. וכדי לספק לנו קשר חליפי עם בעל הבית של הנחש, היו קיימים בהיסטוריה מספר בני אדם שקיבלו קשר כזה מלמעלה ומאפשרים גם לנו להיכלל לתוכו, כאילו הם עושים לנו פרוטקציה.

אם אנחנו קוראים את הספרים שלהם עם הכוונה לגלות את הכוח של בעל הבית הראשי של העולם, אנחנו מתחילים להבין ולהרגיש יותר ויותר את כל הבריאה, כולל התוכנית שלה ומטרתה. עם הרגשה כזאת אנחנו צריכים לגשת לקריאת ספר הזוהר, כשאנחנו מתכוונים לגלות את פעולותיו של הכוח העליון, כדי שנוכל לגלות יותר ויותר את הבורא "לפי מעשיו".

זה כמו שאנחנו רואים את האדם לפי הפעולות שלו, לפי איך שהוא מגלה לנו את עצמו בעזרת פעולותיו, ויוצרים עליו דעה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לשחק שחמט עם הנחש
נחש הנשלח לעזרה
תוצאותיו של פיצוץ בן אלפי שנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest