דף הבית / כללי / היכן נמצא שורש כל הקלקולים

היכן נמצא שורש כל הקלקולים

שאלה: היכן נמצא שורש  כל הקלקולים?

תשובתי: השורש של כל הקלקולים נמצא בליבו של האדם, בתוך האגו שלו. אגו, זה לא רצון להשתעשע, לנפוש וכל השאר, אלא מה שהופיע כתוצאה משבירת הנשמה לחלקים רבים. אם נעשה ניסיונות להתאסף למערכת אחת יחידה, לנשמה אחת יחידה, אז מה שיתחיל להפריע לנו, ייקרא "אגו".

בחכמת הקבלה, מה שכל אדם חווה במהלך החיים: קינאה כלפי אחרים, תחרותיות, רצון להישגים אישיים, לא נקרא אגו, אלה אינסטינקטים בהמיים רגילים שישנם בכל אחד מאיתנו. הם לא נעלמים לשום מקום. עם הזמן הם משתנים, אנחנו יכולים לדכא אותם במקצת, אבל בכללות, זה לא אגו.

אגואיזם, זה רק מה שמפריע לתיקון שלנו, לשחזור ושיקום הנשמה המשותפת הכללית. לכן אם אנחנו מתחילים להשתוקק לקשר נכון בקבוצה, אז הכוח שפועל כנגד, זה הוא האגואיזם. הוא מופיע כדי שנבקש מהבורא לתקן אותנו, מפני שלנו עצמנו אין שום אפשרויות לעשות משהו נגד האגו האמיתי.

כך גם נאמר בתורה: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין". כלומר נגד האגו יש רק אמצעי אחד, האור העליון, שאותו אפשר לקבל רק אם נגלה את האגו ונבקש בצורה נכונה מהבורא/מהאור, לתקן אותו.

לכן כדי לחזור למצב היחידי של הנשמה הכללית, כל העבודה שלנו היא להתחבר בינינו בכזאת צורה, כאילו שלא הייתה שבירה כלל.

שאלה: האם השורש של כל הקלקולים נובע ממחשבת הבריאה?

תשובתי: בוודאי. אם הבורא לא היה מקלקל את כל הבריאה, אז לא היינו יכולים לגלות אותו, להשיג את האור מתוך החושך ולהרגיש את העולם העליון. הכול מושג בניגודיות בין חושך לאור.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest