דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן מתגלה העולם העליון

היכן מתגלה העולם העליון

שאלה: איזו תועלת רוחנית יכולה להיות מדיבורים, דיונים וויכוחים של קבוצת אנשים שהחלו את דרכם בחכמת הקבלה אבל לא נמצאים בינתיים בהשגה רוחנית?

תשובתי: אנשים צריכים להשתדל למצוא שפה משותפת ביניהם, להתאחד, להבין עד כמה הם שונים ומה הם יכולים לעשות כדי להתקרב זה לזה, לעזור הדדית. עליהם לדבר על כך הרבה מאוד, ללמוד מתוך ספרי קבלה, לערוך סעודות משותפות, כפי שעשינו זאת אצל המורה שלי רב"ש.

כל שבוע, פרט ללימודים היינו מתאספים בערבים, קראנו את מאמריו, לפעמים נסענו לכל מיני מקומות כקבוצה גדולה וכולי. כלומר, זו מערכת שלמה של תרגילים שתפקידם מתנהל בשתי רמות.

רמה אחת, היא אמנם גשמית לגמרי, פסיכולוגית, ידידותית, כאשר אנחנו פשוט מתקרבים זה לזה, מכירים זה את זה, אבל אנחנו חייבים לעשות זאת. זה שייך גם לקבוצות נשים וגם לקבוצות גברים.

רמה שנייה, זה לימוד שבו אנחנו לומדים על היחסים והקשרים בינינו, אבל ברמה עמוקה יותר שאותה אנחנו עדיין לא מרגישים, כמו עבודה של חלקי הנשמה, או מערכת רוחנית, או פרצוף, לא חשוב איך נקרא לזה.

אם עשרה חברים משיגים קשר פנימי, אז נוצרת ביניהם מערכת שנקראת "פרצוף" (גוף רוחני) או "כלי" שמורכב מעשרה חלקים, עשרה רצונות שמקושרים בצורה נכונה ביניהם. בקשר הנכון הזה, לא בכל אחד מעשרה הרצונות, אלא דווקא בנקודות החיבור, בקשר ביניהם, מתחיל להתגלות כוח מיוחד שנקרא בורא. עשרה אנשים יחד מרגישים ומגלים אותו וזה נקרא גילוי של העולם העליון. כוח הבורא מנהל אותם, מוביל קדימה, משנה אותם ואת כל הנסיבות סביבם ובתוכם. הוא מלמד אותם. ברגע שהם מגלים אותו, הוא מיד מתחיל לעבוד איתם.

כל שינויי הצורה שמתרחשים איתם, הם רב גוניים, אפילו שהם כביכול שוללים זה את זה, סותרים זה את זה, אך הם עוזרים ומשלבים, ודרכם העשירייה עולה בהדרגה. החברים מרגישים יותר ויותר את הניגודים ביניהם ועם זאת גם את הכוח היותר ויותר גדול שמקשר אותם. כך שדווקא על פני ניגודים גדולים, בהתאם אליהם ובמקביל אליהם, מתחיל להתגלות הכוח הכללי האינטגרלי המקשר. שני הכוחות, הדוחה והמושך, יוצרים ביניהם "חוש רוחני", שנקרא "נשמה". היא מתחילה ללמד אותם, כמו שנאמר "נשמת האדם תלמדנו" והם הולכים בעקבותיה.

באופן זה, הכול נפתר בקשר בין בני האדם ולא רק בעשירייה. מפני שככל שיש כאלה עשיריות וככל שהחברים מקושרים יותר ביניהם, כך טוב יותר, מפני שלמעשה כל האנושות צריכה להגיע לקשר כזה. כך מתגלה העולם העליון ולא בשום צורה אחרת. רק בקשר בינינו יהיו גילויים, מפני שכולנו יוצאים ממערכת "אדם" שנשברה, ועלינו לשחזר אותה.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest