דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / היינו כחולמים

היינו כחולמים

מיכאל לייטמן

אם לא נלמד את ספר הזוהר, לא נוכל לגלות את העולם הרוחני.

וזה לא בגלל שלספר הזה יש כזה כוח והוא נותן לנו תאוצה, כאילו אנחנו טסים במטוס במקום ללכת ברגל או לרכב על סוס. אלא בלי הספר הזה לא נוכל בכלל להתרכז במציאות הרוחנית הפנימית ותמיד נראה רק את המסך החיצוני, שמראה לנו רק את העולם הגשמי (המדומה) הזה.

אנחנו לעולם לא נצליח לפרוץ דרך המסך הזה ולגלות את הכוחות שפועלים מאחוריו ומקרינים את העולם-הסרט הזה; לא נוכל לפרוץ גם הלאה, מהכוחות-התכונות האלה אל קרן האור של המקרן והלאה אל הבורא, מקור הכוח, התכונות והתכנית.

איך ניתן לעבור מהתמונה החיצונית לכוחות, למחשבות שלו, לכוונות ולפעולות שלו כלפינו, כדי להבין בשביל מה הוא מראה לנו את הסרט? מה הוא רוצה לומר לי, כשהוא מראה את כל החיות האלה, האנשים, וכל המתרחש בעולם הזה? בשביל מה הוא נותן לי את הרגשת החיים שלי, שיש לי כביכול עבר, שמתישהו נולדתי, אני חי ובסופו של דבר אמות ומסביבי יש עולם שלם, אנשים אחרים – למה הוא מקרין לי את החלום הזה?

אלה כל החיים שלי כיום, אך אומרים לי שהם לא אמיתיים! אני רוצה דרך החיים האלה לפרוץ לאמת ולהבין מה הוא רוצה. למה הוא קשר אליי חוטים ומוביל אותי כבובה, ואילו לי נדמה שאני חי? למה הוא עושה את זה ומי הוא בכלל?! והעיקר מה הלאה? השאלות האלה מובילות אותי לפתרון…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 09.12.2009

פוסטים קודמים בנושא:
אחד על אחד
ספר הזוהר – מורה הדרך לרוחניות
הזוהר מתגלה בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest