דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הייחודיות של הכוח שמנהל אותנו – חלק ב'

הייחודיות של הכוח שמנהל אותנו – חלק ב'

תיאטרון של הבורא.

"בעל הסולם, "שמעתי", "אין עוד מלבדו": וזהו בחינת תיקון, הנקרא "שמאל דוחה וימין מקרבת"."

"שמאל דוחה", מסמל דחייה, כלומר הסתרה של הבורא, כאשר אנחנו לא לגמרי בטוחים לגביו, אנחנו מתחילים לחשוב שישנם עוד כוחות אחרים שמנוגדים לו. נדמה לנו, שקיימת כפילות של א-לוהים, כלומר בורא רע ובורא טוב, אחד כנגד השני, מפני שאנחנו מרגישים את העולם כעולם שיש בו ריבוי של א-לוהים, כלומר הרבה כוחות בעולם שנמצאים ביחסים מנוגדים זה לזה, אבל הכול תוכנן ונעשה בכוונה.

בעולם קיימים כוחות, תופעות, פעולות, שבכוונה מלכתחילה מופיעים עם הכוונה להטות את האדם מהדרך הנכונה, לדחות אותו מהשתוקקות לבורא, לזרוק אותו מהמחשבה שרק כוח אחד, רק בורא אחד פועל עליו. כך הדחיות הללו עוזרות לאדם, מפני שבעזרתן הוא מקבל נחיצות, רצון מלא, לבקש את עזרת הבורא לגלות אותו. אחרת האדם לא היה מצליח בשום צורה לקבוע ולמצוא את עצמו בעולם הזה. כלומר, האדם רוצה להבין מי מנהל אותו, מי קובע את המחשבות והפעולות שלו, מה התרחש, מתרחש ויתרחש איתו. מצד אחד מובן שהכול מתרחש ומתגשם תחת השפעתו של כוח אחד ויחיד של הטבע.

מצד שני, הכוח הזה כל הזמן מסובב אותנו, מכניס אותנו לכל מיני נסיבות, ואנחנו משייכים את כל המתרחש לאנשים רבים, לאירועים, לשלטונות רבים, שכביכול מנהלים את העולם ואת החיים שלנו. באופן כזה אני חוזר בי מקביעת הייחודיות של הבורא. אני לא יכול להחזיק כל הזמן בקביעה שרק כוח אחד ויחיד מנהל אותי כי אני כל הזמן רואה סתירות בהנהגה.

למה הבורא עושה כך? כדי שעם כל הסתירות הללו נוכל למצוא בעזרת כוח הרצון דווקא אותו, למרות שפתאום אני נופל תחת שליטת המשטרה, המדינה, הקרובים, המשפחה והילדים. פתאום החברים משפיעים עליי, פתאום עוד משהו. למעשה, אני צריך לקבוע באופן מדויק, שאני נמצא רק בשדה של הבורא, ואין אף אחד אחר, שמנהל אותי, שמכניס ומוציא אותי מכל המצבים האלה, ושמציב במקומו מקורות השפעה אחרים ושונים עליי.

כל שנייה אני צריך להיות מכוון, כביכול דרך כל מיני מקורות גשמיים, אליו, ולדעת בוודאות, שאת כל זה הוא עושה דרך "בובות על חוט", דרך המשפחה שלי, דרך החברים, האויבים, הפוליטיקאים. למעשה כל התמונה שאותה אני רואה לפניי וקורה לה "העולם הזה", זהו תיאטרון שדרכו הבורא משפיע עליי, ואילו אני צריך להדביק את התיאטרון הזה בכל פעולה אליו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.11.2019

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest