הידע שמצטבר בלב

שאלה: אני מרגיש שבכלל אינני מבין, אינני תופס ואינני מרגיש את "תלמוד עשר הספירות". מה לעשות בקשר לזה?

תשובתי: כתוב לי בספר, שלמדתי את הפרק הזה, שמספר על מבנה עולם האצילות, בשנת 1982 (על אף שייתכן שזאת לא הייתה הפעם הראשונה). עברו כמעט 30 שנה, ואינני יכול לומר שאני מבין לגמרי את הכול…

עולם האצילות הוא עולם התיקון. אתם לא מבינים עד כמה המערכת הזאת מורכבת, כי אתם לא רואים מעבר לעולם הזה. אינכם מרגישים עד כמה הבריאה גדולה ועצומה, עד כמה היא כוללת בתוכה עולמות שלמים, ממש אין-סוף! אנחנו לא תופסים מה זה, מפני שהתרגלנו לפעול רק בתוך המעגל הקטן שלנו, ולפי קני המידה האלה אנחנו מודדים את כל השאר.

אנחנו לומדים את "תלמוד עשר הספירות" כדי למשוך את האור העליון. ככל שאנחנו מדברים יותר, כך נבין מהר יותר שאנחנו בעצמנו מורכבים מאותם החלקים. זה עוזר לנו להיווכח שאנחנו נמצאים בדרך הנכונה ומושכים את האור. אנחנו מתקדמים בזכות העליות, הירידות, הבקשות (מ"ן) והתגובות מלמעלה (מ"ד).

והעיקר בכל הלימוד הזה – זה להגיע למסקנה הפשוטה: אתה זקוק לאור המחזיר למוטב, שיגלה לך את המערכת העליונה הזאת, את הרשת הזאת. ורק אז תוכל להבין מה קורה. אחרת, אתה פשוט תלמד בצורה מכאנית את המילים.

אם אתה לומד רק כדי לאגור ידע בראש, אתה פשוט מבזבז את זמנך לריק. אתה יכול לשחק במילים ולהיראות לנו כחכם גדול, אבל כל הלימוד נעשה כדי שבזמן הלימוד נחשוב על החיבור בינינו ונחפש את אותו האור שיוליד אותנו.

עכשיו, כשאני לומד על העובר הרוחני, אני צריך לרצות להיות עובר! זה כל מה שאנחנו צריכים.

אחרת, מה הטעם לקרוא משפט כמו: "ס"ג משפיע" מבלי לדעת מהי השפעה, או "מסך של בחינה ד'" מבלי להרגיש מה זה מסך. אם אנחנו לא מושכים את האור, כל זה סתם קריאה ריקנית. היא יכולה להרחיק אותך עוד יותר מהאמת, כי יהיה נדמה לך שכבר גדלת ואתה מבין הכול.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 31.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה – מבוא למערכת ההשפעה ההדדית
תפיסה רגשית
הטבע נעצר וממתין להחלטתך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest