דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מאמרי הערבות / הטרנספורמציה של העולם המוכר

הטרנספורמציה של העולם המוכר

laitman_2010-03-12_9584-70.jpg

עולמם של האגואיסטים הוא מקום המאבק על הצורה העתידית של הסדר העולמי. במקום המדינות נכנסות קהילות וחברות על-מדיניות, הממשלה מאבדת את השליטה בכלי התקשורת (באינטרנט), במדע ובכלכלה (הם הופכים להיות גלובליים) – והמדינה נאלצת לשנות את צורתה לגוף חדש גמיש, בהתאם לחלל שמותירות לה הצורות החדשות, ששוללות מהממשלה את תפקידיה.

אך אפילו עם התפקידים שנשארים לממשלה, אנחנו רואים שהממשלה אינה מסוגלת להסתדר. למעשה, כל עבודת השלטון, שמצטמצמת יותר ויותר לכדי שירות ההמונים בלבד, מעוררת חוסר שביעות רצון. ללא ספק, מוסדות פרטיים היו מתמודדים עם תפקידים דומים בצורה יעילה הרבה יותר.

המדינה בצורתה ההיסטורית נעלמת. במקביל למדינה מתעוררים שלטון וחברה מסוג חדש, שאינם כפופים למדינה: השלטון והחברה שמחוץ למדינה. עד כאן בינתיים על המדינה, על ביטולה ועל הטרנספורמציה שלה לממשלה עולמית גלובלית.

חוץ מזה, האנשים מפסיקים להרגיש את עצמם כעם וכחברה, אלא יותר כבודדים שמוכנים לחיות בכל מקום, בכל מדינה. הם אינם נוטים לדאוג לחברה מסוימת, לעם מסוים. אנחנו רואים שבהדרגה נעלם "העם" ומופיע "הפרט". האגואיזם מפריד בינינו בכל רמות ההתקשרות בינינו.

אך דווקא מתוך ההתרחקות הפנימית – הפסיכולוגית והתרבותית, וההתרחקות החיצונית – הלאומית והמדינית, יתגלה הצורך בחיבור בין כולם למען ההישרדות של כולם. מתעורר הצורך באמצעי חיבור חדש, אך לא יימצא בעולמנו כוח כזה ואידיאה כזאת מלבד כוח הערבות שמציעה הקבלה. מתגבש הצורך בבניית חברה עולמית גלובלית. רק בצורה כזאת נרחיק את הייסורים, שמתעוררים בשל אי התאמתנו לטבע הגלובלי.

[#48960]

ידיעות קודמות בנושא:
המלחציים של הטבע
מדינות וגלובליזציה
עבדות מצרים בקנה מידה עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest