דף הבית / חינוך, ילדים / הטקסט מחנך

הטקסט מחנך

שאלה: לעיתים קרובות מאוד, בזמן הדיונים בקבוצות של הלימוד האינטגרלי, אנחנו מתדרדרים למצב יום יומי רגיל ומוכר, מתחילים להחמיא זה לזה וכולי. איך אפשר לצאת ממצבים כאלה כדי לא לבזבז על זה זמן?

תשובתי: חייבים שלפני כולם תהיה מונחת תוכנית מדויקת וברורה, או שיהיה מסך גדול שבו יוקרן טקסט, ואתם תדעו בדיוק שצריכים לזרום לפיו כמו בסירה משותפת קטנה. תתארו לעצמכם שכולנו נמצאים בים גדול והטקסט הזה מהווה מנחה דרך עבורנו.

אנחנו יחד קוראים מאמר אחד שהלימוד שלו כרוך בצעד מסוים קדימה מצידנו. המאמר מחולק לחלקים, לתת מדרגות. אנחנו קוראים משפט או שניים, דנים על מה שמדובר בהם, במה הם עזרו לנו להתחבר, להתעלות, להשתמש נכון בכל מה שקיים בנו. במקביל לזה הטקסט עצמו צריך לנהל אותנו, לגלות לנו מה לעשות, בכך שמבצע למעשה את התפקיד של המחנך.

מתוך תוכנית מס' 21 על החינוך האינטגרלי, 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לקראת יום המחר…
פנטזיות שהופכות למציאות
תיאוריה שנתמכת על ידי תרגול

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/xMgrh

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest