דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הטענות מבוססות, אך אינן לעניין

הטענות מבוססות, אך אינן לעניין

laitman_2009-06_3382_70.jpg

הקדמת ספר הזוהר, מאמר "כי בכל חכמיי הגויים": "אמר רבי שמעון: "כי פעם אחת בא אליי פילוסוף אחד של אומות העולם. אמר לי, אתם אומרים שאלוקיכם מושל בכל רום השמיים, וכל הצבאות והמחנות אינם משיגים, ואינם יודעים המקום שלו". הינה המקרא הזה, "אינו מרבה כבודו כל כך. שכתוב, כי בכל חכמיי הגויים ובכל מלכותם מאין כמוך. מהי ההשוואה הזו לבני אדם, שאין להם קיום?"".

בדרך הרוחנית מתעוררות אצל האדם שאלות, כאילו שמתחיל לדבר בו פילוסוף. במקרה הנוכחי זה קרה עם רבי שמעון. הגיעה אליו מחשבה פילוסופית, שאלה הגיונית ורציונאלית בהחלט לעולם שלנו, אודות הבורא. מובן מאליו שה"פילוסוף" הזה הוא חכם, והנחות היסוד והטיעונים שלו הם אמיתיים. נאמר: "חכמה בגויים תאמין". במילים אחרות, בעולם שלנו שום דבר אינו יכול לעמוד כנגד ההיגיון והשׂכל הבריא.

חכמת הקבלה כלל אינה שוללת את זה, פשוט קיימת בה תכנית אחרת, שׂכל אחר, גישה אחרת. ולכן מי שמנסה להשתמש בהיגיון של העולם הזה כלפי המציאות הרוחנית, הוא פשוט טיפש. כי הרי מדובר על דברים שאין ביניהם הקבלה, על כלים שונים. מובן מאליו שמופיעות אצלך שאלות, ואין כל ספק שאתה תוכל להוכיח לכולם את צדקתך. כי הרי הסובבים אותך הם בעלי אותו ההיגיון כמוך.

בהתאם לידיעות הקיימות ברצון האגואיסטי, הטענות שלכם צודקות. נקודת ההתחלה, הגישה לעניין, הבדיקה והתוצאה – הכול נכון. מה ששייך לעולם שלנו, נמצא תחת החוקים שלו. אך אנחנו מדברים על חקר העולם הרוחני, איפה שהחוקים שלנו אינם פועלים, איפה שההיגיון והרגש שלנו הם חסרי כוחות. ואת זה מסבירים לנו מחברי ספר הזוהר.

אז מה אני יכול בכלל לעשות במקרה כזה? מה נשאר לי ללא שׂכל ורגש? טיפת זרע? בדיוק כך. נתנו לי נקודה שבלב, ונתנו לי עבודה עליה, מהרגע הראשון היא נעשית מעל לעולם הזה. אני מתאחד עם נקודות אחרות, שהביאו אותי אליהן, ואני מושך את כוח האיחוד בעזרת הספרים, שגם כן אינם שייכים לעולם הזה. וכל זה כדי לגלות את כוח ההשפעה. שׂדה הפעילות שלי מההתחלה ועד הסוף מובדל מהעולם שלנו. כאן חל איסור על גישה גשמית. זהו "שטח" אחר לגמרי, המדינה מעל לסדר, איפה שהשאלות של ה"פילוסוף" מאבדות כל היגיון.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 24.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שקיעתה של הפילוסופיה
קבלה – פילוסופיה – דת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest