דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הטעות העיקרית בחשבון

הטעות העיקרית בחשבון

היצר הרע האמיתי שייך ליצר הטוב שמתגלה לנו מלמעלה. נאמר שמטרת הבריאה היא להיטיב לנבראיו. לשם כך עלינו להפוך להיות דומים לבורא, להיות משפיעים כמוהו. כשתהיה לנו אפשרות להשפיע, נגלה שזה הגמול שלנו. אין מתנה טובה יותר מהאפשרות להשפיע. נפיק הנאה מכך שגם הבורא מרגיש כך כשהוא גומל לנבראיו. כלומר, עליך להגיע למצב שדווקא זה יהיה הגמול שלך, ליהנות מהשפעה לזולת. "זולת" בשבילך זה מי ששנוא עליך ביותר. אם אתה משפיע לו ומרגיש כתוצאה מכך תענוג עילאי, זאת אומרת אתה מממש את העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך". במקרה הזה, ההנאה שלך דומה להנאתו של הבורא ויש ביניכם זיווג, התאמה ושוויון.

זהו קנה המידה שלך לטוב. במידה ואינך מסוגל לראות את הטוב ברמה הזו, אתה מנמיך אותו. נאמר שטוב זו התעלות, להתעלות מעל האגואיזם שלך. כל מה שאתה רוצה אתה בודק את הרצון הזה, לא על פי המילוי אלא על פי הקרבה למטרת הבריאה, להשפעה, לרוחניות. אם גם זה אינו מגולה לך, אז בטוח יותר לבדוק עד כמה שהרצון מקרב אותך לספרים, למורה ולחברים. בשבילנו זו בעיה נצחית – מדידה נכונה. אנחנו תמיד סוטים הצידה. השוחד לאגואיזם שלנו תמיד מעוור אותנו. "מה לעשות?" אנחנו אומרים, סולחים לעצמנו וממשיכים למדוד לא נכון. כיוון שאיננו מגלים את היצר הרע, ואם איננו מגלים את הרע, אז כיצד אנחנו יכולים לתקנו? סטייה זו נשמרת אצלנו לתמיד.

חייבים לחבר את שלושת הדברים יחד: ספרים, רב וקבוצה. אם האדם מצליח לחבר ביניהם ולהתחיל לבדוק את עצמו ביחס אליהם, אז יש לו סיכוי לגלות את הרע. בעזרת שלושת הגורמים הללו הוא יכול להביא לעיצוב נקודת האיחוד בין ישראל, התורה והבורא, על מנת שהספרים, המורה והקבוצה יכוונו אותו לתכונת ההשפעה, לבורא. כשיתקדם יותר בכיוון הנכון, האדם יראה שגם האמצעים וגם המטרה, גם העץ וגם הפרי, הם באמת אחד.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 20.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פירות עץ הדעת
נשק ההשפעה: לימודי ירי
תעבוד נכון!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest