דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הטעות הנפוצה ביותר

הטעות הנפוצה ביותר

הטעות הנפוצה ביותר היא "לאכול את עצמך" בשל החסרונות שלך. וזה יכול להימשך שנים, אם אנחנו לא מסוגלים להשתחרר ממנה על ידי הערבות. לשם כך נחוץ לחץ מצד הקבוצה שתשפיע על השכל שלי ותשחרר את ראשי מהדאגה לעצמי, מהדאגה מה אני עשיתי, איזה נזק גרמתי, איזה רשע אני הייתי ואילו טעויות עשיתי.

זאת "קליפה" שכובשת את האדם, ורק בעזרת הערבות אפשר להשתחרר ממנה. הקבוצה צריכה להשפיע עליי שאני אפסיק לחשוב על עצמי, כך שהיא תחייב אותי לחשוב עליה.

כולנו עוברים את אותם המצבים, לא בו זמנית, אלא אחד אחרי השני, אבל כולם יצטרכו לעבור את זה. אם אתה רואה שהחבר "אוכל את עצמו" ומאשים את עצמו בחסרונותיו, אז צריך לומר לו שאין מה להצטער על עצמו, אלא הוא צריך לדאוג לקבוצה. דווקא בתוך הקבוצה נמצא הכלי הרוחני ולא בתוך עצמו.

ובכלל, על כל מה שקרה בעבר צריך לומר "אין עוד מלבדו", והכול קרה לפי החלטת ההשגחה העליונה. עד רגע זה אני לא עשיתי ולא החלטתי כלום. ומרגע זה, "אם אין אני לי מי לי".

אבל האדם בעצמו אינו מסוגל להתנתק מהמחשבות הללו. ה"קליפה" תמשוך אותו תמיד לאותה הביצה, לתוך החרטות ונקיפות המצפון. ובמדרגות הגבוהות המצב הרבה יותר גרוע. רק כוח הסביבה יכול לחזק את האדם ולהחזיק אותו למעלה מכל החשבונות, אחרת הוא ייפול לתוך ה"קליפה" ויסבול קשות לאורך זמן.

מתוך ההכנה לשיעור, 27.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לכוון רק להשפעה
רק טיפש אוכל את עצמו
אל תאכל את עצמך כמו גנב שנתפס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest