דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הטבע לא משתגע

הטבע לא משתגע

אחת לזמן מה נראה שהטבע כאילו משתגע, אבל האמת היא שזה לא הטבע משתגע. זה אנחנו השתגענו. הגיע הזמן להביט במראה, להבין איפה טעינו ולחשב מסלול מחדש בדרך לאיזון מערכות כולל.

אנו חיים בתוך מערכת הטבע, ובה דומם, צומח חי ואדם. במערכת זו פועלים כל מיני כוחות, וכולם קשורים ברשת אחת אדירה. כל תזוזה ברשת משפיעה על הכול.

מערכת הטבע היא מערכת סגורה, עגולה ומקושרת, ולכן היא שואפת כל הזמן לשמור על איזון. עד לפני כמה עשרות שנים, האיזון נשמר פחות או יותר, בני האדם חיו להם בנחת על פני כדור הארץ והוא סיפק להם הכול. אך מאמצע המאה ה-20 איבדנו כל רסן.

זיהום האוויר, המים והאדמה, הפכו לעניין שבשגרה. כדור הארץ התחמם. האוכל שלנו החל להתמלא בחומרים רעילים, מחלות חדשות התפתחו בגוף ובנפש. תקנים שנועדו לשמור על בריאותנו ואמנות בינ"ל להגבלת פליטת גזי חממה הופרו שוב ושוב. כך זה שהכסף מנהל את העולם, ואנשים לא רואים ממטר.

שברנו את האיזון, בכל הרמות שבטבע. ויש לזה מחיר. שינויי אקלים, מכות טבע ופגעי מזג אוויר החלו לתקוף אותנו שוב ושוב.

הרשת האנושית

במקביל לכל התהליכים הללו, התפתחו קשרים בין כל בני האדם ובין כל המדינות. התעשייה, המסחר, הכלכלה, התרבות והתקשורת הפכו את העולם לכפר גלובלי. רשת קשרים אינסופית נרקמה ויצרה תלות הדדית בין כולם.

תפקוד תקין במצב כזה דורש יחס הדדי חיובי, אך את זה לא בנינו. יכולנו לפתח מערכות של עזרה ותמיכה הדדית בין כל בני האדם, לדאוג שלכולם יהיה טוב, לשמור על האיזון, אך הטבע האנוכי שלנו לא אפשר לנו להבין זאת מבעוד מועד.

בהדרגה, נוצר פער שהלך וגדל. פער בין רשת הקשרים האנושית הבלתי-מאוזנת, לבין רשת הקשרים המאוזנת שבין כל הכוחות שפועלים במערכת הטבע.

אפשר לתקן

"כדור ארצנו די עשיר לפרנס את כולנו" (הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם").

למרות שלכאורה עברנו את הקו האדום ואת נקודת האל-חזור, אפשר עוד לתקן. כדור הארץ יכול להשתקם ולחזור להיות בית נעים, פורח ומלבלב עבורנו. כדור הארץ יוכל לכלכל גם עשרות מיליארדי אנשים, אם רק נשכיל ללמוד מה זה לחיות כמו בני אדם באמת.

לשם כך, עלינו להסכים על כמה דברים. קודם כל, שאנחנו צריכים לדאוג לכך שלכולם יהיה טוב, לא רק לעצמנו. שנית, שכל הפרזה בצריכה מעבר למה שבאמת נחוץ לנו לחיים בריאים ומאוזנים, הורסת אותנו ואת הבית המשותף שלנו.

הדבר הכי חשוב הוא היחסים בין בני אדם. אנו מוכרחים ללמוד לאזן את היחסים בינינו. התחשבות הדדית, לא לעשות לאחר מה ששנוא עליך, להשתדל לתמוך זה בזה, להתחבר בטוב. עד שאפילו נצליח לאהוב. המחשבות הטובות שלנו זה על זה, ירפאו את העולם.

"כל צדדי המציאות – עליותיהם וירידותיהם תלויים הם בעלייתו וירידתו של הכוח המחשבתי של האדם" (הראי"ה קוק, אוצרות הראי"ה).

מעבדת הפיתוח

איפה צריך להתחיל הגל החיובי הזה שיסחף אחריו את כל העולם? כאן, בישראל. למה? כי עמוק בתוכנו צרוב הכלל הגדול של "ואהבת לרעך כמוך". הערבות ההדדית היא שהפכה אותנו לעם. נכון, זה לא יהיה פשוט, כי לנו הישראלים יש גם את האגו הכי גדול בעולם, ובכל זאת, אין ברירה. העולם זקוק לאיכות הישראלית המקורית, כמו אוויר לנשימה.

כדי לסייע לנו בתהליך תיקון העולם, פיתחו עבורנו גדולי האומה מבעוד מועד את חכמת הקבלה, חכמת החיבור. מדובר בשיטה מדעית שמלמדת איך לקבל מעמקי הטבע כוח חיובי, כוח שיכול לאזן את הרע שבאדם ולסייע לו להתחבר בטוב לסביבתו. אם נלמד להתייחס טוב זה לזה, נרגיע את עצמנו, את האנושות ואת העולם, והכול ישוב לאיזון.

"בעת שהאנושות תגיע למטרתה… על ידי ביאתם לדרגה השלמה באהבת זולתו, שאז יתלכדו כל גופות בני העולם לגוף אחד ולב אחד – יתגלה כל האושר המקווה לאנושות על שיא גובהו" (הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם").

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest