דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הטבע כולל בתוכו הכול!

הטבע כולל בתוכו הכול!

מיכאל לייטמן

שאלה: הכלכלה המודרנית וגם כל החיים שלנו מהווים במידה מסוימת מעין תוהו ובוהו
קשה לשליטה, לוויסות, וקשה לצפיית העתיד. מה ניתן לאנשים לעשות במצב שכזה? זו עכשיו השאלה הבוערת ביותר: מה מת, ומה נולד?

תשובתי: הדבר הראשון, שאותו עלינו ללמוד מהמשבר ומהמצב הלא ברור הוא שללא קשר לרצונות שלנו, אנחנו מתפתחים לפי חוקים מסוימים. ואנחנו לא מכירים את החוקים האלה. לא משנה גם אם אנחנו יכולים לנבא משהו מהחוקים האלה או לא, זה לא ישנה דבר. כל הניסיונות שלנו לשנות משהו לפי הבנתנו לא מסייע לנו בשום דבר טוב. להכיר את חוקי הטבע, זה קודם כל לרכוש חוכמה וגם כוחות.

שאלה: ומה לעשות אחר כך עם ידע זה?

תשובתי: נכון להיום, כל הניסיונות שלנו לעשות משהו בעצמנו, לא הביאו לשום דבר טוב. ניתן להניח, שכל השגיאות שלנו גם כן מתוכננות על ידי הטבע, כדי ללמד אותנו משהו.
וכך אנחנו מתקדמים.

שאלה: זה לא פטליזם?

תשובתי: הטבע באמת כולל בתוכו הכול, אפילו תופעות התנהגותיות, סיבות ופעולות של האדם. היסוד לכל הבעיות של האדם, מסתכם בכך, שהוא מוציא עצמו מחוץ לטבע. התפקיד של הטבע הוא ללמד את האדם, כדי שהוא לא יקפוץ ויזוז, לא יתבלט, ולא ינתק עצמו מהטבע. האדם חייב להבין, שהוא נמצא בתוך הטבע, מובנה בתוכו!

התפקיד היחיד של האדם בטבע הוא האינטגרציה של כל הטבע תחת שליטה, תחת הנהגה, תחת רצון האדם, כלומר הבאת כל המערכת להרמוניה ולאיזון.

הטבע דוחף ומלמד את האדם. אמנם עכשיו האדם מרגיש כאב, ייסורים ופחדים, אבל כל זאת כדי שהאדם יבין, שכל הטבע כל כך מנוכר ומנוגד אליו, כל כך במשבר, רק בגלל שהוא, האדם, מכניס בתוכו את התכונה הזו!

האדם חייב לעשות הכול, כדי לאחד את כל חלקי הטבע יחד להרמוניה אחת. וזה תלוי בכל אדם ואדם. לכן היציאה של האדם מהטבע היא הכרחית, אבל רק במידה שהוא יוכל להביא בסופו של דבר את הטבע להרמוניה!

ידיעות קודמות בנושא:
האדם מזמין סערה
ושוב על סיבות הייסורים שלנו
מה מביא אותנו לאיזון עם הטבע?
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, טבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest