דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הטבע, זה הבית שלנו

הטבע, זה הבית שלנו

שאלה: האם הכוכבים משפיעים על גורלו האישי של האדם?

תשובתי: קשר כזה קיים. אבל לא הכוכבים עצמם משפיעים על האדם, על בעלי החיים או הצמחים, אלא בהתאם לשינוי מיקומם של הכוכבים, אנחנו יכולים להבין אילו שינויים תואמים מתרחשים בדרגות הצומח והחי.

זה לא אומר שאחד משפיע על האחר, אבל לפי השינויים שאליהם אנו שמים לב שהתרחשו בשמיים, בדרגת דומם, אנחנו מחליטים שגם בנו צריכים להתרחש שינויים.

אבל הסיבה של השינויים הללו היא לא בכוכבים עצמם, לא בדרגת הדומם, היא יכולה להישאר עבורנו נסתרת לחלוטין. אבל היא משפיעה גם על הכוכבים וגם על הצמחים וגם על האדם. אנחנו לא רואים את הסיבה האמיתית, ולכן אין לנו ברירה, אלא רק לקשור את גורלנו לכוכבים.

כך האנושות למדה לאורך כל ההיסטוריה שלה, על סמך הניסיון שלה, בכך ששמה לב שצמחים מסוימים הולכים אחרי הירח, אחרים אחרי השמש, ישנם כאלה שנפתחים ביום, אחרים נפתחים בלילה, ומכאן נולדה האסטרולוגיה.

האסטרולוגיה נוסדה על פי הניסיון שנצבר על ידי האדם, שלאורך אלפי שנים צפה אחרי תופעות טבע בשמיים ועל פני האדמה וגילה כיצד אחד תלוי בשני, כיצד הכול מקושר. כך נבנו רישומים וטבלאות, פירמידות, בדרום אמריקה ובמצרים. אבל כל זה מורה רק על הקשר ההדדי של כל כוחות הטבע שהתגלה על ידי האדם.

אפילו האנשים שחיו לפני 10,000 שנה, כבר גילו שהעולם שלנו הוא גלובלי והכול בו מקושר זה עם זה: אופי האדם, הצמחים שסביבו, החיות, הטבע, מזג האוויר. הכול מקושר לאחד שלם ובכל פרט יש סימנים של כל שאר הפרטים, עד כדי כך המערכת הזאת היא אינטגרלית.

שאלה: איך זה יצא, שבתרבויות עתיקות הקשר הזה כבר היה ידוע, אבל מאז הוא לא התפתח יותר ואפילו אבד? ישנו כזה רושם, שהקדמונים היו מפותחים יותר מאיתנו?

תשובתי: האנשים הקדמונים היו יותר מפותחים מאיתנו והיו קרובים יותר לטבע. הם לא פחדו מהטבע, אלא חיו בתוכו, ולכן הבינו והרגישו אותו. הם הבינו טוב יותר את הטבע, מפני ששייכו לו את כל מה שקרה איתם, בזה שקשרו את כל חייהם איתו: חיי המשפחה והילדים, האופי של האדם, כל מה שקורה בתוך המשפחה והקהילה, מזג האוויר, התנהגותם של בעלי החיים, המצב של השדה אשר מניב יבול.

עבורם זה היה עולם אחד, ומנקודת מבט זו הם היו יותר מתקדמים מאשר האדם המודרני. על ידי ההתפתחות של הטכנולוגיות אנחנו התנתקנו מהטבע ולכן הפסקנו לכבד ולהוקיר אותו, להרגיש אותו כבית שלנו. אנחנו נצטרך בקרוב לחזור לזה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 489, 01.01.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest