דף הבית / חינוך, ילדים / הטבע אינו ניתן לחלוקה

הטבע אינו ניתן לחלוקה

שאלה: אילו חלקים שניתנים לחיבור, ניתן להבליט באדם ובטבע? האם בכלל אפשר לעסוק בחלוקת השלם לחלקים, כדי לכוון בראש ובראשונה עליהם את המאמץ שלנו?

תשובתי: קודם כל, צריך להסתכל על הטבע כעל ארגון אינטגרלי לחלוטין, שבו הכול מקושר הדדית. אין אף חלקיק, אטום, כוח, שדה, שלא יהיו מקושרים יחד למערכת אחת יחידה, לא משנה באיזו דרגה: "דומם", "צומח", "חי" או "מדבר", באופן הכרתי או לא. אסור לחלק אותו לחלקים.

אנחנו מחלקים אותו לחלקים, מפני שאיננו מסוגלים להבין, להקיף את כל זה, בדיוק כפי שמחלקים את כל הטבע הסובב אותנו למדעים. לא קיימים פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה ושאר המדעים. פשוט אנחנו לא יכולים להקיף ולחבוק את כל הטבע בכללותו, ולכן מחלקים אותו בצורה כזאת. נוח לנו ללמוד ולחקור בצורה כזאת את החומר באיזה שהן התגלויות קונקרטיות. זה מהווה בסך הכול חולשה של ההכרה והתודעה שלנו.

הטבע כשלעצמו, הוא אינטגרלי לחלוטין ולא ניתן להבליט בו שום חלקים. הוא מקושר הדדית.

אבל להשיג אותו אנחנו יכולים מתוך החלקים האגואיסטיים שתלושים זה מזה באופן מקוטע. ואחר כך לחבר אותם ביניהם בהדרגה, בכך שבונים פסיפס מקורי. אבל זה רק יחסית כלפינו, כי הטבע עצמו הוא אינטגרלי. על ידי יצירת הפסיפס הזה, אנחנו נגלה בהדרגה לא סתם חלקים שמרכיבים, אלא אלמנטים שמתחברים ביניהם, שיוצרים תמונה כוללת, ובו זמנית התמונה הזאת מקבלת את הקיום העליון הבא שלה. בדיוק, כפי שנניח, היינו יכולים להרכיב את הגוף שלנו מכל מיני איברים, מערכות, והוא היה מתחיל לתפקד, היו מתגלים בו חיים.

חייבים להבין, שעל ידי ההתקרבות לשילוב (אינטגרציה) בהכרה שלנו של הטבע, אנחנו, בסופו של דבר, משיגים את אותם החיים שקיימים בו, ושאותם ניתן לכנות הכוח העליון היחיד של הטבע. יש לו לגבינו את תוכנית ההתפתחות שלו, את ההתחלה והסוף שלו. אבל לגשת אליו אפשר רק בתנועה כזאת, כאשר אנחנו כל הזמן נשאף לאינטגרליות.

אנחנו נתחיל בהדרגה להרגיש אותו, נתחיל בהדרגה לנחש, ואחר כך יותר ויותר לגלות בצורה ברורה. ונדמה לי, שאנחנו נתחיל לגלות אותו לא לאחר שנאסוף בהכרה שלנו את כל חלקי הטבע לתמונה אחת יחידה, אלא אפילו בזה שנתקרב, אנחנו בהדרגה ננחש את המצבים האלה. מפני שאפילו היום, כאשר אנחנו עדיין לא התקרבנו לזה ולא התחלנו להרכיב שילוב של כל הדימויים שלנו על הטבע לאחד, קיימת כבר איזו ציפייה ותחושה של זה, שהתמונה צריכה להיות שלמה.

אנחנו רואים, שבמידת ההתקרבות שלנו אנחנו כבר מתחילים לתפוס את האינטגרליות, ובהדרגה נשיג את המחשבה העליונה שלה, לא במצב הסופי הגלוי לנו לגמרי, אלא בשלבים.

מתוך שיחה עם ולדימיר קרסנוב על העולם האינטגרלי והנוסחה לחברה אינטגרלית, 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
השלב הבא בהתפתחות האנושות
התגלות האינטגרליות של העולם
להתיידד עם השכל של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest