דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / החלקיק "בוזון היגס" – למעני או למען האחרים?

החלקיק "בוזון היגס" – למעני או למען האחרים?

שאלה: המרכז האירופי לחקר הגרעיני (CERN) הכריז כי סוף סוף גילה את הבוזון היגס – החלקיק היסודי האחרון שהיה חסר במודל הסטנדרטי בפיזיקת החלקים. לפי המודל הזה הבוזונים של היגס מהווים את שדה היגס שנותן מסה לכל החלקיקים, בדומה לשדה הגרביטציה שבו אנו מתקיימים. האם יש דרך להשתמש במידע הזה לטובתנו?

תשובתי: כפי שאנחנו לומדים בחכמת הקבלה, קיים כוח עליון. תכונתו היא השפעה ואהבה. הוא ברא את הנברא היחיד – רצון לקבל הנאה ותענוג, רצון לקבל מה שהכוח העליון רוצה למלא אותו. הרצון הזה נקרא "חומר". ממנו מורכבת כל הבריאה. לרצון לקבל יכולות להיות שתי צורות, שתי כוונות:

· להתמלא לטובת עצמו, למלא את עצמו – רצון אגואיסטי.

· להתמלא לטובת האחרים, למלא את האחרים – רצון אלטרואיסטי.

הרצון הוא אחד, אולם הכוונה "לטובת עצמי", או "לטובת אחרים" מקנה לרצון תכונות שונות. הרצון למלא את עצמי מאפשר להרגיש רק את מה שנכנס לתוכו, כלומר הוא מוגבל, וההרגשה הזאת נקראת "העולם הזה".

הרצון למלא את האחרים ("ואהבת לרעך") מאפשר להרגיש שכל דבר הוא שלו, וההרגשה הזאת נקראת "העולם העליון".

הבוזון היגס – בדומה לרצון שנברא, הינו מסה. הכיוון (הכוונה) ניתן לו על ידי התכונות שמתקבלות (שדות, אנרגיות) – חיוביות, "לטובת עצמו", ושליליות, "לטובת אחרים".

ידיעות קודמות בנושא:
מחוץ לזמן
על רצון ודבקות
הנוסחה הפשוטה של המציאות

One comment

  1. תאוריה של הכול זה שמש,הסבר: השמש מתחממת ומחממת, כשהשמש מתחממת היא מייצרת את הגרעין של עצמה וצוברת לחץ בתוכו, וכשהשמש מחממת היא משחררת את הלחץ הזה מתוך הגרעין אל המעטפת. השלבים האלו נקראים פעימת חום, הלב שלנו עושה פעימות חום, המנועים עושים פעימות חום,המנורות עושות פעימות חום והסוללות עושות פעימות חום! זאת גם הסיבה למה רואים את הגרעין והמעטפת שהשמש מייצרת בכול מקום בטבע, לדוגמא: כשזורקים אבן לאגם,אז לאיפה שזרקנו אנחנו רואים את צורה של גרעין ומעטפת בתוך המים. גם הצורה של היצורים החיים זה גרעין(לב) ומעטפת(עור). הצורה של הצומח זה גם גרעין(גרעין של זרע הצמח) ומעטפת(קליפה של הפרי או עלי הגבעול של הפרח).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest