דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / החלום על בית המקדש

החלום על בית המקדש

מיכאל לייטמן

ידיעה של ערוץ 7: הרבה מאזרחי ישראל מבכים את חורבן בית המקדש, 64% רוצים שבית המקדש יבנה מחדש. ההתפלגות בין הנשאלים היתה: ציונים דתיים – 100% מהם מחכים לשחזור בית המקדש, מאמינים אורתודוקסיים – 97%. וחילוניים – 47%.

תגובתי: זה העניין, הם "מחכים"; הם חושבים שמישהו יבנה להם אותו. כולם חושבים שבית המקדש פירושו כל מיני טקסים, שזו הזדמנות ליצור מקומות עבודה רבים, שזו הצהרה על המורשת ועל העצמאות, שהוא יהיה מקור למשיכת תיירים ומכשיר פוליטי. אף אחד לא מקבל את בניית בית המקדש כיצירה של תכונת השפעה ואהבה בכל אזרח, כלומר שינוי עצמי מאגואיסט לאחד שאוהב את כולם. לכן גם בחינוך הדתי וגם בחילוני, לא רואים שאיפה לבית המקדש, .אנחנו לא מבכים את בית המקדש, אלא את אובדן האפשרויות…

כתוב שבית המקדש נחרב כתוצאה משנאת חינם. כמו כן נאמר שבכל יום שלא נבנה בית המקדש, הוא כאילו נחרב מחדש. כלומר, כל עוד לא נתקן את עצמנו, אנחנו נישאר בחורבננו. בזמן בית המקדש אהבנו את הזולת כמו שאהבנו את עצמנו. לעומת זאת, היום לא ניתן לראות בחברה דאגה בגלל חוסר יחסים כאלה. לכן מסקנות הסקר אינן נכונות. בני האדם לא מבינים את מהות בית המקדש!

רשומות קודמות בנושא:
בונים את בית המקדש השלישי!
בית המקדש השלישי – באבן או בלב?
בית המקדש השלישי וביאת המשיח
ידיעות נוספות במדור: תפקיד ישראל

One comment

  1. איך עושים את זה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest