דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החירות האבסולוטית

החירות האבסולוטית

הבורא ברא את הכול על מנת להיטיב לאדם. אולם אנחנו זקוקים לכלי כדי לקבל את אותו הטוב שהוא רוצה לתת. והוא רצה ליהנות אותנו בדיוק במה שהוא בעצמו נהנה ממנו, כלומר בהשפעה. לא קיים בעולם תענוג אחר!

אך כדי שיהיה לנו כלי לאותו התענוג, אנחנו צריכים שתהיה לנו התכונה ההפוכה ממנו: חוסר המילוי. הרי ההיפך מהרצון להשפיע הוא הרצון לקבל. לכן הבורא ברא את הרצון לקבל, שהוא דבר מלאכותי שלא היה קיים קודם, כאיזושהי העתקה ההפוך מהרצון שלו.

ועכשיו הנברא מרגיש את ההפכים האלו בתוכו. מצד אחד, הוא מרגיש שניתן ליהנות מהמילוי בתוך הרצון שלו. אך לאחר מכן הוא עושה חשבון ומתחיל לרצות להשפיע, כלומר, הוא כבר לא משתוקק לקבל מילוי.

השפעה היא לא מילוי אלא תכונה, רצון להשפיע. ובהשפעה לא נהנים ממה שמקבלים בתמורה אלא הפעולה עצמה היא המילוי. לעומת זאת, בקבלה, קיימת הפעולה עצמה, ובנפרד ממנה – המילוי. וכשהמילוי הזה נכנס לתוכי, אני נהנה. כלומר הרצון והמילוי שלי הם שני דברים הפוכים, ואני צריך לעבוד קשה כדי לקבל את המילוי, כי הוא הפוך ממני.

אבל בהשפעה אני צריך רק להרגיש את החיסרון של מישהו ולמלא אותו. והפעולה הזאת עצמה ביחס לזולת שאותו אני ממלא – היא תהפוך למילוי שלי. אינני מצפה לקבל ממנו משהו בתמורה. התענוג שלי נמצא בפעולת ההשפעה עצמה.

בגלל ההבדל הזה, האדם שעובד בקבלה תמיד צריך לבדוק ולהעריך: כמה נתתי וכמה ישלמו לי? כיוון שהתשלום כבר לא תלוי בי אלא באחר: כמה הוא ירצה לשלם לי. ואם אני עובד בהשפעה ורוצה רק אותה, אני לא תלוי באף אחד ואני יכול לקבוע בעצמי היכן הגבול שלי!

לכן מי שהולך בדרך ההשפעה, הוא בעצמו קובע באיזו מידה הוא רוצה להיות בה. והבורא מסכים איתו! הרי קיים חוק ההשפעה הכללית, חוק האהבה הכללית, שמקיף וממלא את כל הבריאה. על ההשפעה לא היה שום צמצום ושום איסור. לכן כל נברא יכול לקבוע לעצמו באיזו רמה הוא רוצה להימצא ביחס לתכונה הזאת, למחשבה הזאת, לכוונת ההשפעה.

לא יכול להיות כאן שום חשבון של: כמה עשיתי וכמה ישלמו לי. ואני לא צריך לפחד שאם נתתי פחות, אקבל פחות. אני נמצא בחוק הכללי הזה של ההשפעה ההדדית, שמקיף את כל המציאות וממלא אותה כ"אין עוד מלבדו"! ואני בעצמי קובע באיזו דרגה שלו אני רוצה להיות. לפי הדרגה הזאת אני מרגיש את הגילוי וההסתר של היכולת שלי להשפיע, ובמידה הזאת אני נהנה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 29.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
"גיבור לא יינצל ברוב כוח"
מדרגות הגילוי של מחשבת הבריאה
השכר – האהבה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/rnIiQ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest