דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיפוש אחר הרגש החדש

החיפוש אחר הרגש החדש

laitman_2010-06-07_zohar_9093.jpg

אנחנו רואים שבמשך עשרות השנים האחרונות כבר איננו שואפים להגיע אפילו לחלל, בכלל, שום דבר לא מעניין אותנו. מעניין אותנו רק קיום נורמאלי ונוח, וזה הכול. האדם כאילו נסתם.

פעם הוא השתוקק ושאף קדימה: "המדע יעניק לנו השגות חדשות, ידע! נצא לחלל הפתוח, נעוף אל הכוכבים!", כל זה כבר לא קיים. כל תכניות החלל התקפלו, אין לנו צורך בשום דבר. האנושות כאילו דועכת.

זוהי נקודת המעבר, כשדווקא מתוך הכרת המצב הנוכחי שלנו מתרחשת הלידה החדשה, הלידה של תקופה חדשה לחלוטין. לא במקרה המילה "משבר" מתורגמת כ"לידה של משהו חדש", כמדרגה החדשה, וכך צריך להתייחס אליה.

וכך אנחנו מתקדמים קדימה, בינתיים איננו רואים במצב שלנו את התופעות השליליות, איננו יכולים לשנותן. רק הגילוי של הנזק והפגם, של התופעות השליליות , של הכאב, של חוסר המטרה, מוציאים אותנו ממצב אחד ומביאים אותנו למצב אחר. בכל פעם שאנחנו מגלים משהו חדש, נדמה לנו: "הו! עכשיו אנחנו לקחנו משהו, קיבלנו, השגנו". ואחר כך גם בזה מתגלה חוסר השלמות, ושוב אנחנו משתוקקים קדימה. וכל פעם הלידה של המצבים החדשים נבנית על הוויתור של המצבים הקודמים.

כדי שלא נתעסק בגוף שלנו, אלה נתחיל לעסוק בהשגה, בגילוי, של הטבע הנצחי והמושלם ולהתאים את עצמנו אליו, להרגיש אותו, להעלות את ה"אני" שלי, את "האדם" שבי, להעלות אותו, להוציאו ולו במעט מתוך הגוף, לשם כך אנחנו לומדים מאמרים מסוימים. הם דומים לאימון פסיכולוגי, אין בכך שום דבר מיסטי. ואנחנו באופן כזה, בכך שלומדים אותם, ואחר כך עורכים עבודה מעשית קבוצתית, אנחנו מתחילים בהדרגה להבליט בתוכנו את החוש החדש.

הוא נמצא גם בלב וגם במוח בו זמנית, בכך שמפקח גם על זה וגם על זה, מפני ששניהם צריכים להיות מותאמים. אנחנו בשום פנים ואופן לא הולכים לשום מיסטיקות, אלא רק נמסרים בידי הרגשות. בשום פנים ואופן איננו פועלים רק במוח בלבד, מפני שהוא יכול להוביל אותנו לאן שהוא רוצה. אלא הכול צריך להיות מיוסד על ההתאמה הפשוטה, על התפתחות בו זמנית של הלב ושל המוח, כלומר, של הרצונות שלנו (הם נקראים "לב") ושל המחשבות שלנו, הכוונות (המוח).

בואו ננסה לכוון את עצמנו למיקוד אחר, לא לכוונה לעצמנו, אלה החוצה, להרגשת הכוח העליון הכללי של הטבע. אנחנו קוראים לה או "הטבע" או "הבורא". הטבע הוא הבורא.

מתוך שיעור מס' 3 מהכנס בליטא, 24.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפתח רגש לבורא
להרגיש את הכוח שמנהל אותנו
שלבי ההתקדמות אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest