דף הבית / כלכלה / כסף / החיפוש אחר אידיאולוגיה כלכלית חדשה

החיפוש אחר אידיאולוגיה כלכלית חדשה

דעתו של וסילי גורבל, חבר הפרלמנט האוקראיני:כלכלה העולמית עומדת על סף תהום. נפילת המדדים הפיננסיים תתרחש לאחר שהיה נדמה שארה"ב הצילה את עצמה ואת העולם מהאסון המתקרב, בכך שהעלתה את תקרת החוב המדיני. מכאן רואים שהפיתרונות הפוליטיים כבר אינם יכולים לבטל מקרים של חדלות פירעון טכנית וכמובן שלא יפסיקו את העיצוב המחודש של הכלכלה הגלובלית.

האם הכלכלה העולמית תיבנה מחדש באופן הדרגתי, או שנצא בקפיצה אחת לפלטפורמה החדשה של הכלכלה הפוסט-משברית? חוסר הוודאות השולט בשווקים הוא סימן להיעדר הראייה של הסדר הכלכלי הפוסט-משברי. הוואקום הרעיוני ממריץ את התסריט המזעזע. בכל אופן, כדי לצאת מהמשבר, יש לבנות מחדש את האידיאולוגיה הכלכלית".

התייחסותי: הכלכלה היא ההשתקפות של היחסים החברתיים שלנו, ומכיוון שהם משתנים (הרי אנחנו כבר מרגישים את עצמנו ברשת של תלות אינטגרלית וגלובלית), גם הכלכלה צריכה להשתנות בעקבות זאת.

אולם אנחנו לא יכולים ליצור אידיאולוגיה כלכלית חדשה, מפני שאנחנו בעצמנו עוד לא הבנו ולא הרגשנו את השינויים המתרחשים, אנחנו בעצמנו עוד לא הפכנו להיות מחוברים בקשר הדדי חדש בינינו, כדי שנוכל להעתיק את היחסים החדשים שלנו ליחסים הכלכליים הפיננסים. לכן אנחנו קודם כל חייבים ללמוד מה קורה איתנו. כל מי שמעוניין – מוזמן!

ידיעות קודמות בנושא:
הגל החדש של המשבר
הכלכלה העולמית על סף מיתון חדש
התפתחות המשבר הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest