דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / החינוך וההשכלה האינטגרליים – זהו המשך של חכמת הקבלה

החינוך וההשכלה האינטגרליים – זהו המשך של חכמת הקבלה

שאלה: מדוע אינך אומר ששיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים – זוהי דרגת העלייה שלנו, כאשר כל העולם כולו צריך להפוך לקבוצה? וזה דבר טבעי, שבמקרה הזה אנחנו צריכים לרדת מהגובה הרוחני שלנו, להמציא את השפה ה"עממית", לעבד ולשכתב את המאמרים הקבליים, למצוא מכנה משותף עם השאיפות של ההמונים כדי שיהיה בסיס להתאחדות עם העולם כולו, כדי לצרף את רצונותיהם אלינו, ולכן אנחנו יוצאים להפצה רחבה של החינוך וההשכלה האינטגרליים?

אנשים שנמצאים איתך במשך זמן רב עוזבים את חכמת הקבלה, מוחקים את חשבונותיהם, "אנחנו לא איתך!", בגלל החינוך האינטגרלי, כיוון שנמצאים בחושך, לא מבינים למה זה, לא יכולים להעריך את הרעיון שלך. ונראה שאתה מקיף את עצמך באנשים תמימים שרוקדים לצלילי המוזיקה בנוכחות שלך, והכול טוב. (רציתי לגרום לשערורייה, אבל לא הצלחתי).

תשובה: קשה להסביר לאנשים שלומדים את חכמת הקבלה (כלומר, שיש להם רצון ובתוכו "נקודה שבלב"), שהאיחוד האינטגרלי של כל האנושות הוא התיקון של "שבירת המלכות" (תיקון האדם – הנשמה היחידה שנוצרה), אף שהם לומדים על זה מתוך מערכת העולמות. ואני מסביר את זה לתלמידים שלי בכל רחבי העולם בכל שיעור!

העניין הוא, שהאדם שעוסק בחכמת הקבלה חייב להתפתח כדי להבין את שיטת התיקון. הרי, על ידי הלימוד של חכמת הקבלה הוא מפתח את ה"נקודה שבלב" שלו. ורק כאשר הוא יגיע להתפתחות מסוימת שלה, הוא יבין שההשגה הרוחנית, כלומר, השגת תכונת ההשפעה בתוכו, מתרחשת רק לפי מידת החיבור בקבוצה, במרכז שלה, בתכונה המשותפת של הערבות. וזה עשוי לקחת כמה שנים של לימוד אינטנסיבי.

ואז, כשהאדם מבין את הצורך להתאחד בקבוצה, והוא עובד על זה, הוא מרגיש שאין לו צורך ורצון לחיבור! – ואם הוא בכל זאת ממשיך ללמוד ולפעול בקבוצה, המאמצים הנוספים יובילו אותו להבנה שהשאיפה לאיחוד בקבוצה כדי לגלות את הבורא, הוא יכול לקבלהּ ממעגל חיצוני של האנשים אם הוא יתחיל למשוך אותם לאיחוד. להגיע להבנה זו, גם יכול לקחת כמה שנים. ואז הוא מבין שהוא צריך ללמוד את חכמת הקבלה כדי לעבוד בקבוצה, ואת החינוך האינטגרלי – כדי לעבוד עם העולם. לצמצם את הזמן הזה ניתן רק על ידי ביצוע "עיוור" של הוראות המורה – אך רק יחידים מסוגלים לעשות זאת.

העם שאליו אנחנו פונים, זה עניין אחר: יש לו רק צורך לסדר את החיים האלה (הרצון של העולם הזה ללא "נקודה שבלב"), ולכן הוא יכול במהירות ובקלות להבין ולקבל את שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים.

ידיעות קודמות בנושא:
עדיפות להשכלה אינטגרלית
אותה השיטה, בגישה שונה
חכמת הקבלה והשיטה האינטגרלית: עניין של מינוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest