דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / החינוך האינטגרלי של ההמונים

החינוך האינטגרלי של ההמונים

כנס החינוך האינטגרלי, סדנה מס' 1

אנחנו נבחרנו, כלומר, קיבלנו מלמעלה רצון שמזמין אותנו ללמוד להתקשר עם הבורא, לגלות אותו ולגלותו בפני האנושות כולה. הגיע הצורך במצב הבא, הטבע מניע את כל האנושות קדימה. אולם באנושות לא מתעורר וגם לא יתעורר רצון עצמאי. יגיעו אלינו עוד אלפי או מיליוני בני אדם, אבל זה חלק זניח מכל האנושות. לא יבואו יותר. החלק של הראש הוא תמיד קטן, כמו מעבד של מחשב, אבל הוא קובע את הכול. ויתר החלקים מיישמים את מה שהחלק הזעיר הזה קובע.

ובכן, אנחנו ה"שבב" הזה. ועלינו להצטרף לכל האנושות להתחיל לעבוד עם האנשים, להבין אותם, להתחבר אליהם, למצוא שפה מתאימה, לבנות אוצר מילים מתאים, תיאורים שונים, דוגמאות, לפתח סדנאות מתאימות, וכן הלאה.

אנחנו מלמדים את הילדים הקטנים כל מה שיש למבוגרים אבל ברמה נמוכה יותר, על ידי דוגמאות ופעולות פשוטות. וכדי שבהתקרבות ההדדית גם האנשים ירגישו את הדרגה הרצויה הבאה שלהם, עלינו לעודד אותם וכל הזמן למשוך אותם עם משהו.

אצלנו יש ירידות ועליות, ובהתאם לזה עלינו להתחזק. ואצל האחרים זה לא כך. צריכים כל הזמן למשוך אותם, לחבק, לחמם ולשרת. צריך להסביר להם את השיטה במידה שהם צריכים להבין אותה כדי להיות מחוברים אלינו ולעלות יחד איתנו. אנחנו לוקחים אותם כפי שלוקחים ילדים קטנים לנסיעה, אנחנו מושיבים ומסיעים אותם. או שהילד הולך לצידך או אפילו על הידיים או שהוא רץ לא הרחק ממך, אבל בכל זאת הוא נמצא תחת השגחתך, מפני שהוא בעצמו אינו מכיר את הדרך, וגם לא צריך לדעת. אין צורך לדרוש משהו מהאנשים מלבד דבר אחד, לומר להם שאם הם נמצאים איתנו, הכול יהיה בסדר.

זאת צריכה להיות גישתנו כלפי ההמונים. בלי זה אנחנו לא נתקדם למעלה אחרי יצירת הכלי המשותף שלנו. אנחנו נגיע לדרגה המינימלית ולא יותר מזה. הרי אנחנו קיבלנו התעוררות רק כדי "למשוך" אחרינו את כל האנושות. יש להתייחס לכך ברצינות רבה. העלייה שלנו תלויה רק בהצלחתנו עם הקהל הרחב. ואם אנחנו לא נצליח, אז הם יהיו נטל עלינו ולא יתנו לנו לעלות.

מתוך כנס החינוך האינטגרלי, סדנה מס' 1, 02.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ביחד נצוף מעל המים
לפי ההכְוונות של הבורא
כשהמחוג יזוז

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest