דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיים זה זרם בלתי פוסק של חיבורים

החיים זה זרם בלתי פוסק של חיבורים

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף נ"ד:

"אמנם, אחר שרואה השי"ת, שהאדם השלים מידת יגיעתו, וגמר, כל מה שהיה עליו לעשות, בכח בחירתו והתחזקותו באמונת השי"ת, אז עוזר לו השי"ת, וזוכה להשגת ההשגחה הגלויה, דהיינו לגילוי פנים."

לכאן נכנסת העבודה בקבוצה, כל החובות של האדם, בהתאם לייעודה של הנשמה שלו והדור שלו, שיכולים להיות שונים מאוד מדור לדור, מאדם לאדם. אף אחד אינו יודע בוודאות, מהי מידת היגיעה שהוא חייב לתת, כי זה מאוד אישי, מאחר וכל אחד יוצא מתוך השורש הרוחני של נשמתו. ואפילו, כאשר אנחנו מתקנים את עצמנו ומתחברים בינינו, בכל זאת נמצאים במצבים שונים, אף על פי שהתחברנו לכלי אחד גדול.

כל פעם, כאשר מצטרפים אלינו אנשים חדשים, ואנחנו מייד הופכים להיות קשורים איתם במערכת אחת, בהתאם לזה מתרחשים בנו שינויים. באדם אין אף שינוי שנובע ממנו עצמו. אם הוא היה חי לבד בעולם, אז הוא אף פעם לא היה משתנה. כל השינויים שלנו נובעים רק מזה, שמתרחשות תנועות בלתי פוסקות בכיוון החיבור בכלי הכללי. וזה משפיע על כל אחד אישית, בזה שכל פעם מעורר ביחס אליו סביבה חדשה, שאיתה הוא צריך להתחבר: או בדרך של ייסורים או בדרך של תורה. כך כל אחד פועל בחיים שלו.

רוב בני האדם עוברים את החיבורים האלה שלא בהכרה, ללא הכנה, מבלי שמבינים מה הם עושים ובשביל מה הם חיים. כך הם מתגלגלים, דור אחר דור, וכל התיקון שלהם נעשה בחוסר הכרה. אבל על זה נאמר: "לכו ותתפרנסו זה מזה", כולם משפיעים על כולם וכתוצאה מזה כל אחד משתנה בהתאם ל"רשימות" ברצון הכללי השבור.

ולכן אף אחד לא משתנה סתם בפני עצמו. כל השינויים שלו נובעים מזה, שהוא בכל רגע יוצר כל מיני חיבורים עם האחרים. כך פועלת וחיה המערכת הכללית הזאת.

או שזה קורה בדרגה של חוסר הכרה, או באנשים שכבר נמצאים בשלב ההכנה, כלומר רוצים להתקדם לפעולות הכרתיות, אבל בינתיים רק משקיעים בזה מאמצים, בתור הכנה. הם עובדים על זה כדי להיות ראויים להתקדמות שלהם ואחר כך להשתתף בה באופן פעיל, וכך מתקדמים.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 03.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הגאולה מגיעה כהרף עין
חיים למען הגוף או למען הנשמה?
אני מעורר את השחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest