דף הבית / אהבה / זוגיות / החיים המשותפים הבלתי נסבלים

החיים המשותפים הבלתי נסבלים

שאלה: אתה אומר שזוג נשוי צריך לשחק משפחה מתוקנת. אך מה לעשות אם הרע מתגלה בין בני הזוג באופן קבוע, אם הם רבים לעתים קרובות, אינם מכבדים ואינם מבינים זה את זה?

תשובה: לצערנו אף אחד מאיתנו לא קיבל חינוך נכון, ולא הוכן לחיי המשפחה. עלינו לחנך את הגבר והאישה, ללמד אותם לבסס את הקשר הנכון ביניהם ועם הילדים.

זאת הבעיה של ההתפתחות האגואיסטית: כל אחד חושב שהוא יודע מה לעשות. אף אחד אינו מכין את האדם לחיים. במקום לחנך את האדם, אנחנו בקושי מלמדים אותו מקצוע כלשהו. לכן פוקד אותנו משבר עמוק כל כך.

המשבר המשפחתי הופך לבלתי נסבל. הניסיונות לחיות יחד גורמים לעולם לשקוע בייאוש כללי מוחלט. יחד עם זאת, איננו לוקחים בחשבון את העובדה שהתא המשפחתי הוא היסוד לכל החיים. בלעדיו החיים לא ימשכו.

האדם יצטרך לחפש תשובה, והתשובה היא כזאת: "איש ואישה, שכינה ביניהם". עלינו להבין שההתפתחות האגואיסטית הביאה אותנו למבוי סתום: איננו מסוגלים יותר לסבול זה את זה. רק חשיבות המטרה תעזור לנו, ואותה נוכל להשיג רק אם תהיה לנו משפחה מתוקנת, שתחנך נכון את הילדים. רק בתנאי הזה אנחנו מגיעים להשתוות הצורה עם הטבע, עם הבורא, מגלים אותו, מתחברים איתו, ומשיגים חיי נצח בדרגה הרוחנית. רק המטרה הרוחנית תחייב את האדם ליצור משפחה נכונה, עם ילדים ועם יחסים נכונים בין בני הזוג.

מתוך שיחה בנושא "האישה", 08.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תסריט של משבר
לא ניתן לרמות את הטבע
על הרס המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest