דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / החיים הם דבקות בבורא

החיים הם דבקות בבורא

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

מה נקרא חיים ומוות? – בחכמת הקבלה ההבנות האלו נקבעות רק ביחס לדבקות בבורא. מצב הדומה לבורא נקרא חיים, והמנוגד לו נקרא מוות. לכן הרצונות האגואיסטיים (הקליפות) נקראים מתים, ו"סם המוות" זהו הכוח המפריד בין הבורא לנברא.

המוות הוא אינו איבוד הקיום כמו שאנחנו חושבים, העלמות של הצורה בעולם שלנו (במדרגה שלנו). מאחר וכל מה שנברא, הרצון, משתנה רק בקרבה שלו לבורא, בכוונת ההשפעה שלו, ובכל השאר, ברצון שלו, נשאר ללא שינוי. אז התרחקות מהבורא, איבוד הדבקות עימו, נקרא מוות. רכישת דבקות עם הבורא, רכישת תכונת ההשפעה נקראת "חיים".

במאמרו "מהותה של חכמת הקבלה" כותב בעל הסולם, שחכמת הקבלה היא אמצעי לגילוי הבורא לנברא בעולם הזה. לגלות את הבורא, משמע להיות כמוהו לפי תכונותיו. למרות שאנחנו קיימים בעולם של חומר דומם, צומח וחי, אך על ידי רכישת דרגת האדם של השתוות והידמות לבורא, אנחנו מרגישים את עצמנו ואת קיומנו כנצחיים ושלמים, בדומה לבורא.

חכמת הקבלה משנה אותנו עד לעלייה לדרגה הבאה, ואנחנו רואים את עצמנו לא כנעלמים, אלא כמשנים את דרגת הקיום שלנו.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 21.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
אין אלה סתם הבטחות יפות!
להרגיש את נשימת האור

4 comments

  1. ואלרי מנהריה

    האם הגיוני המצב של במקום זיהוי פרשה מהסיפור ( מהלימוד) – זיהוי סיפור מהפרשה ( מהחיים )? שמרגישה פתאום בשידור חי את פרשת אחד הסיפורים מהתנ"ך ( מתוך 3  הדילמתים ביותר בשבילי:( עקדת- יצחק), (ועוד שניים: פרשת נוח ובראשית א;ב).???

  2. ואלרי מנהריה

    האם "הטבע" הוא שלב של האלוהים (כמו העץ כדרגה של אדם ), ושניהם ביחס של אחד כלפי השני (האלוהים והאדם) גם כן דרגות בדרכם לשלמות? והאם הכוונה של גמר התיקון היא התיקון המקסימלי לדרגת האדם שבשרשרת ההשפעה, על מנת לעבור שלב משמעותי יותר של אחריות…???

  3. ואלרי מנהריה

     האם "טיפוס" איטי וזהיר יותר על ה"הר" מונע טעויות ונפילות מיותרות, מדרג העייפויות והתבוננויות לעומקי הסביבה יותר…  כך בקצרה הופך את המעשה ליעיל ובטוח יותר???    ואם כן, כיצד ניתן לדעת ולברר שעצם הטיפוס אינו איטי מדי והמאמץ וההשקעה הם מספיקים ליכולת או לאפשרות הניתנת???

  4. ואלרי מנהריה

    למה חלוקת \זכר\ ו-\נקבה\ בשפת העברית המדוברת שונה מין החלוקה של שפת הלימוד והזוהר???   האם מדובר בהצמדות לימין הרצויה ע"י השוני בשפה הרוחנית על מנת הכוונה נכונה יותר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest