דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיבור שהורס את הרע

החיבור שהורס את הרע

בעל הסולם, מאמר "השלום": "והנך מוצא אשר כל עיקרי הזרעים והגרעינים שמתוכם צומחים ויוצאים המצבים הטובים, אינם אלא המעשים המקולקלים עצמם, דהיינו, שכל רשעה ורשעה המתגלה ויוצאת מתחת ידי הרשעים שבדור, הנה מצטרפות יד על יד ובאות בחשבון עד שמקבלים משקל כזה שאין הצבור יכול עוד לעמוד בו, ואז עומדים והורסים אותו ובוראים מצב הרצוי יותר."

אם ברצוני להתקדם נכון, אז עליי להשתתף בהרס הרע על ידי מעשים קונקרטיים בדרך. והמעשים האלו מסתכמים בפעולה היעילה ביותר, והיא, חיבור בין החברים. דווקא החיבור הוא זה שהורס את הרע.

שאלה: מה זאת אומרת שהרע מגיע דווקא בזמן החיבור?

תשובתי: נכון. הרע האמיתי מתגלה רק כאשר אני רוצה להתחבר עם האחרים, ורואה עד כמה אני נדחה מהם ושונא אותם. אני נמשך אליהם וזה גורם לי לסלידה לדחייה. זהו יצר הרע ורק אותו עלינו לתקן. וכל היתר הם רגשות בהמיים.

הרי "אדם" נקרא, מי שנמשך לחיבור עם הזולת. והתגובה השלילית לחיבור היא היצר הרע שאני מתקן והופך ליצר הטוב.

הנטייה הראשונה שלי היא להקים קשר עם הקבוצה, עם החברים. אחר כך אני מרגיש שכבר לא מתחשק לי ללמוד ולעשות משהו. במקום זה יש לי "הכבדת הלב", נמאס לי להתאמץ: "כמה אפשר? לא יצא מזה שום דבר טוב…", זהו יצר הרע, ה"פרעה" שבי, שעליו אני צריך לעבוד עכשיו. הרע שלו הוא נגד החיבור.

ומצד שני, התופעה שמתגלה כתוצאה מהחיבור נקראת "בורא", כלומר, בוא וראה. אם אני מתחבר עם כל הנשמות או עם חלק מהן, אז בקשר ביניהן אני מגלה את הבורא. במילים אחרות אני מגיע לחיבור ושם בפנים אני מגלה את התוצאה ממנו.

אבל בינתיים רע לי, כי הרצון שלי נכבה, אני נכנס לתרדמה ולא רואה יותר שום טעם בשום דבר, לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. לא כדאי להתאמץ בשביל שום דבר. ועכשיו כאשר יש לי "הכבדת הלב", עליי למצוא כוח לפעול, להעלות מ"ן, בקשה.

אז כיצד עושים זאת, אם כבר מעכשיו אני רוצה לקבל כדור שינה לכל החיים? כאן נחוצה הסביבה שתעזור לי להתעורר. הסביבה הזאת מבצעת שתי פעולות:

• ראשית, היא "קוברת" את יצר הרע שלי,

• שנית, כאשר אנחנו מתחברים וביחד עולים לקדושה, בכל הכוח, ב"תפילת רבים", אנחנו מבקשים את כוח ההשפעה.

לכן, היצר הטוב יכול להתגלות רק בתוך הקבוצה. ואז מלמעלה אני מקבל את כוח הטוב, כוח ההשפעה, שמאחד אותי עם החברים ועם הבורא.

מתוך השיעור על פי המאמר "השלום", 15.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתי מופיעות בעיות רוחניות?
דרושים בני אדם מתוקנים ולא מלאכים
להפוך את הרע לטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest