דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיבור בין הקבוצות הוא התיקון של העולם

חיבור בין הקבוצות הוא התיקון של העולם

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 5

שאלה: לאחרונה אנחנו עדים לכך שאירופה ורוסיה מתחילות להתחבר, וגם כאן בכנס אנחנו באמת הרגשנו זאת. כיצד אנחנו יכולים לחבר את כל הניצוצות שלנו ביחד?

תשובתי: כמובן שזה יהיה מצוין. אילו זה היה אפשרי, אז זה היה הגשמת החלום שלנו, החלום היה הופך למציאות. אז כל החברים שלנו היו יכולים להתעלות מעל המנטליות שלהם, מעל הפירוד ההיסטורי, מעל ההופכיות ואפילו מעל השנאה והעיקר מעל הדחייה הבבלית, מעל השוני בין השפות. אם הם היו מסוגלים להתעלות מעל "בבל העתיקה" שמתגלה עכשיו יותר ויותר בינינו, אז לא היה יותר צורך לשנות כלום.

מדוע מתרחש המשבר הגלובלי? הוא מצביע לנו על הציוויליזציה הטרום בבלית, מה שהיה בבבל לפני שהתחיל הפירוד הכללי, החלוקה, חילוקי הדעות, והאנשים הפסיקו להבין זה את זה. ובכלל לא מדובר בשפות, לא בפילולוגיה, אלא נעלמה ההבנה ההדדית בין האנשים.

מה זה עולם גלובלי? הגלובליות מתגלה כמערכת שהייתה קיימת לפני הפירוד הבבלי. המערכת הזאת התחלקה ועכשיו מתחברת שוב, ומתרחשת תנועתיות שנקראת "משבר".

בבבל העתיקה המשבר התקדם ממצב שלם למצב שבור, ואצלנו כעבור שלושת אלפים וחמש מאות שנה התנועה היא מהמצב השבור למצב השלם. העולם חוזר לעצמו, למקורו.

אם הקבוצות שלנו היו יכולות להתחבר בעזרת מנגנונים שונים (מנגנוני עזר, וירטואליים וכולי), אז ללא ספק זה יהיה מצוין. אבל לאירופאים מאוד קשה להגיע לחיבור. מאוד קשה! אירופה זה המקום הרגיש ביותר, עם היסטוריה עשירה והמון נושאים כואבים, עם שנאה הדדית כללית. אילו היינו יכולים להתעלות מעל כל זה… זה מאוד קשה, צריך לעבור בדרך "מהמורות" רבות.

אני מאוד מקווה שהאמריקאים יהוו דוגמה, מפני שיחד איתנו נמצאים תלמידים שלנו, חברים שלנו מה- Learning Center. יש להם מארגנים טובים הנאמנים לנו, שנכון לרגע זה עובדים יחד עם החברים על החיבור ההדרגתי, על התקרבות אלינו.

אם זה באמת יתחיל להתממש, אנחנו נרגיש דחיפה רוחנית עצומה קדימה. אולי זה יהווה דוגמה לאירופה ואז גם הם יתחילו בהדרגה לצאת מהמשבר.

במשך ההיסטוריה קרה כך, שבמקומות שבהם חיו פעם המקובלים, הכלכלה, המסחר, התרבות תמיד שגשגו, אבל ברגע שהיו מגרשים אותם מהמדינה, הכול מת. לכן, אני מאוד מקווה שקודם כל זה יוביל את המדינות האלה לשגשוג.

אבל העיקר שזהו לב לבו של התיקון, כאשר אנחנו, או לפחות מי שעוסק במדע של החיבור האינטגרלי, נוכל לממש זאת בינינו. ובמדינות אירופה ובמספר מדינות בארצות הברית לומדים אנשים בודדים או קבוצות בודדות שאינם רוצים להתחבר.

אתם חושבים שזה יכול להתממש בצורה אחרת? אנשים עדיין לא שומעים. אבל אני מקווה שהם ישמעו. אנחנו צריכים לכתוב על הנושא הזה בצורה יותר ברורה, יותר פתוחה, כדי שכולם יראו למה זה מוביל. אין צורך לחכות עד שהם יבינו שזה התיקון של העולם. החיבור בין הקבוצות שלנו הוא התיקון של העולם.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס סנט פטרבורג, 14.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כאשר ייפקחו עיניו לראות
אירופה היא מרכז העולם ובבל המודרנית
הדרך של הקבוצה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest