דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "החטא הקדמון" המתוכנן מראש

"החטא הקדמון" המתוכנן מראש

photo_rav_gh70_185.jpg

שאלה: מה אומרת הקבלה על החטא הקדמון ומשמעותו?

תשובתי: כל סיפור אדם וחווה והחטא שלהם, זו אלגוריה שמדברת על המתרחש בספירות העליונות עוד לפני שהמציאות הזאת – היקום שלנו ואנחנו בתוכו, הייתה קיימת.

בכל זה אין שום "חטא". הוא נקרא כך כיוון שנפלנו מהמדרגה הרוחנית שלנו שבה נבראנו מהתחלה, ועד לדרגתנו הנוכחית, עד העולם הזה, דרך כל 125 המדרגות. זה מה שנקרא "חטא", אך לא אנחנו עשינו אותו! הוא התרחש בשורשנו.  גם את ההתפתחות שלנו אחר כך במישור העולם הזה, משך אלפי שנים,  לא אנחנו עושים. אלא כל הזמן הזה התפתחנו בצורה בלתי הכרתית, בלי לדעת בעצמנו כיצד ולאן. האגואיזם דחף אותנו קדימה.

אולם עכשיו, לראשונה בהיסטוריה, אנחנו מגיעים לחופש בחירה: או שנתפתח מעכשיו והלאה בצורה הכרתית ונתקן את עצמנו, כיוון שאנחנו רואים ומרגישים בכך תועלת וטעם. או שיבואו בעיות כאלה שייאלצו אותנו לעשות זאת על ידי יסורים גדולים. במילים אחרות, מהנקודה הזאת והלאה מונחות בפנינו שתי דרכים: או דרך יסורים או דרך ההשגה של כל המציאות. וכמובן שבין שני הכיוונים אלה קיים פער עצום.

בכל אופן, עד לסופן של 6000 השנה, החל מהאדם הראשון, כלומר בעוד בערך 230 שנה, אנחנו חייבים להגיע לגמר התיקון הכללי של העולם. כלומר כולנו צריכים לסיים את התיקון, כל אחד צריך לרכוש נשמה ולאחר מכן כל הנשמות האלה מתחברות לנשמה אחת משותפת ועולות למדרגה הבאה.

אם נלך בדרך הכרתית שבה משיגים את הבריאה ועובדים באופן עצמאי, אז אנחנו יכולים לסיים את התיקון הזה בתוך כמה שנים, כאן ועכשיו! ואם לא, אנחנו בכל זאת נלך, רק שבדרך רעה שלא תימשך יותר מ-230 שנה.

זה נקבע על ידי המבנה הרוחני של שש הספירות העליונות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד. ולכן אנחנו חייבים, במשך ששת אלפים שנה אנחנו להגיע לתיקון.

מתוך ההרצאה ברומא, 20.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הטבע נעצר וממתין להחלטתך
המלאך שהפך לאדם

אם משהו לא תקין, זה בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest