החוליה המקשרת

photo_rav_gh70_213.jpg

התורה, כלומר שיטת התיקון, התגלתה במציאות של בבל העתיקה, במקום בו התגלו רצונות ששייכים, ושלא שייכים, לתיקון. מאז, השיטה הזאת קיימת באנושות.

מדוע רק חלק קטן מכלל האנושות סיגל אותה לעצמו? בבבל הצטרפו אליה אלה שמלכתחילה נמשכו לזה, מי שלפי חוק השתוות הצורה הרגיש שזה בשבילו. ואילו האחרים "עקפו" אותה.

השאלה כאן היא לא על עָם זה או אחר, אלא על כללות העולם: מדוע לא מגלים לכולם את השיטה הזאת? מדוע לא בכולם מתעוררים הרצונות, הכוונות, המכוונים לתיקון?

כדי למצוא תשובה, עלינו לפנות לשבירת הכלים ולראות מדוע הכל התרחש דווקא כך. ישנם כלים, המשתייכים לרצונות לקבל וישנם כלים שבהם יש יותר רצונות של השפעה. הם התערבבו ביניהם, וכתוצאה מכך, בערך 99% מכל הכלים אינם מסוגלים להשתוקק ולכוון את עצמם לתיקון, הם דורשים שהנקודה שמכוונת ישר אל הבורא, תמשוך אותם קדימה, כדי שהיא תהפוך לחוליה המקשרת בינם לבין האור המחזיר למוטב.

באופן דומה לזה, לאנשים עם נקודה שבלב גם דרושה חוליה מקשרת, ספרים, שבעזרתם אפשר למשוך אור. הרי "ספר" בחכמת הקבלה, זה גילוי, הוא עוזר למשוך את האור אל הקבוצה, כלומר אל הרצון שאתו צריך לאחד. בדרך הרוחנית, את התפקיד של ה"מֵתאֵם" משׂחקים מורה, קבוצה וספרים.

ואילו בני אדם ללא בסיס ראשוני רק סובלים, וזקוקים לקשר עם אלה שכבר מוכנים להתפתחות.

סדר כזה הוא תוצאה משבירת הכלים. העניין הוא שאין בכוחם של כלֵי הקבלה לתקן את עצמם, עד שכלֵי ההשפעה, אור הבינה, לא יתחברו איתם, כלומר עם המלכות. רק שילוב כזה בין בינה ומלכות מאפשר להם לעשות את העלייה.

קיימים כלים דהשפעה שמשתייכים לעולם האצילות, לגלגלתא ועיניים (ג"ע). ואילו הכלים של העולמות בריאה, יצירה ועשיה משתייכים לאח"פ. באמצעות השבירה ג"ע נפלו לתוך אח"פ. אחר כך, הודות לתיקונים, אנחנו מעלים את ג"ע חזרה, ואילו האח"פ עולה רק אם ידבק בהם. תחילה עולים רק הכלים של ג"ע, מאחר וישראל מתקן את עצמו, אך אחר כך הוא מתקן גם את האח"פ.

כזה הוא סדר התיקון. הוא מלכתחילה מיועד עבור האח"פ, כי דווקא אותו צריך לתקן, והוא המטרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 21.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע אברהם?
האם יש לך תוכנית מר פיקס?
סדר תיקון הנשמה הכללית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest