דף הבית / אקטואליה / החברה שלנו זקוקה לריפוי דחוף

החברה שלנו זקוקה לריפוי דחוף

מתוך עיתון "האומה" של בעל הסולם: האדם יצור חברתי. הוא אינו יכול למלא את צרכי חייו, כי אם בעזרה מזולתו.

דבר זה אופייני דווקא לאדם, בניגוד לדרגת חי. בדרך כלל, החיות יכולות להסתדר בחיים לבד ולדאוג לעצמן. נאמר ש"עגל בן יומו, קרי שור". גורים של בעלי חיים מתפתחים מהר מאוד ומוכנים לחיים. כבר אחרי כמה שבועות הם יכולים להסתדר ולחיות לגמרי באופן עצמאי. זה שייך לכל היצורים החיים חוץ מהאדם. ולד של אדם בכלל לא מסוגל להסתדר ולחיות ללא עזרה של מבוגרים ב-15-10 השנים הראשונות לחייו.

"ולכן שיתוף רבים – הוא תנאי הכרחי לקיומו. והוא זקוק לחיי חברה, – הוכרחו היחידים להתאגד באיגוד אחד, הנקרא בשם "אומה" או "מדינה". ותפקיד כל יחיד בהאומה שוה לתפקידם של האברים  בגוף היחיד. וכמו שגוף כל אדם יחיד, מחויב שימצא בתוכו הרמוניא מליאה בין איבריו : העינים רואות, והמוח נעזר על ידיהן לחשוב וליעץ, אשר אז הידים עובדות או לוחמות, והרגלים הולכות וכדומה. שכל אחד על משמרתו עומד ומחכה לתפקידו – כן האברים המהוים את גוף האומה : היועצים, המעבידים, העובדים, המובילים וכדומה, צריכים לפעול ביניהם מתוך הרמוניא מליאה. וזה הכרחי לחיים הנורמליים של האומה ולקיום בטוח".

שאלה: אבל למה אני לא מרגיש בחברה שלנו את ההרמוניה הזאת?

תשובתי: ההרמוניה הזאת איננה, אבל בעל הסולם כתב על מה שצריך להיות. החברה חייבת להתקיים בדומה לגוף בריא, בו כל האיברים עובדים בתיאום בהרמוניה כללית, ומחזיקים את הגוף בצורה האופטימלית. כך גם החיבור של בני אדם בעם, במדינה, צריך להיות מלוכד, כדי שכל אחד יתפקד ויעבוד, ובכך הוא יביא לחברה את מה שהוא מסוגל, ויקבל מהחברה באותה המידה, שהחברה יכולה לספק לו, אז החיים שלנו יהיו טובים.

אם החברה רוצה להיות בריאה, אז היא חייבת לקיים את החוקים שפועלים בגוף בריא. הכול תלוי בקשר בין איברי הגוף או חלקי האומה. אם אין קשר נכון, אז הגוף חולה ומרגיש יותר ויותר גרוע, עד שהקשר נפסק לגמרי והגוף מת. אותו הדבר קורה גם עם החברה: אם פועלים בתוכה קשרים לא טובים, אז החברה מתחילה להפוך להיות חולה, עד שנעלמת בכל מיני צורות. כל ההיסטוריה של האנושות מלמדת אותנו, שבחוסר קשר טוב בין אנשים החברה שלהם נועדה להיעלמות. העם הזה פשוט יורד מהבמה ההיסטורית. לכן אנחנו צריכים לדאוג בדחיפות לבריאות העם שלנו.

מתוך שיעור הקבלה היומי, שיעור על עיתון "האומה", 9.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest