דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / החברה מגרשת את החכמים

החברה מגרשת את החכמים

דעתו של ס. סבלייב, דוקטור למדעי הביולוגיה, פרופ' באקדמיה למדעי הרפואה ברוסיה: המוח עבר אבולוציה לא כדי שנחשוב בצורה טובה, אלא כדי שנפתור בצורה יעילה את הבעיות הביולוגיות. אנחנו חלשים פיזית והיתרון היחיד שלנו הוא גודלו של המוח.

המוח נבנה תחת השפעתם של חוקי הפיזיקה. האבות הקדמונים שלנו לפני 15 מיליון שנה ירדו מהעצים, עזבו את היערות המלאים באוכל והלכו לאכול את השורשים בשדה, שם היו יכולות לטרוף אותם החיות הטורפות. אך הם יצאו אחר הדגים, ביצי הדגים, ביצי הציפורים, מזון העשיר בחלבון. תקופת "גן העדן" הזו נמשכה בסביבות 10 מיליון שנה.

כשהם פתרו את בעיית המזון הם החלו לעסוק ברבייה. החלה תחרות מינית אכזרית. העודף במזון מוליד בעיות חברתיות – חוק ביולוגי זה פועל עד היום הזה.

הדיבור והתקשורת נוצרו כבסיס לפעולות המשותפות, אך במהרה החלו להשתמש בהם בשביל לרמות. הדיבור לא דורש שום פעילות. הוא רווחי יותר מבחינה אנרגטית – במאבק על המזון, על הנקבה, על המקום הדומיננטי בלהקה. אולם, הדיבור לא משנה ולא מגדיל את מבנה המוח.

לפני 10 מיליון שנה, במעבר מקוף לאדם, החלה לפעול הברירה החברתית. כיוון שקבוצת היונקים העילאיים הייתה יכולה לפתור את בעיותיה רק במצב יציב, את האגרסיביים והחכמים ביותר התחילו לגרש מהלהקה – החלה להיווצר קבוצה עם תכונות ממוצעות.

היחידים שגורשו התרבו ושוב גירשו את הא-סוציאליים והחכמים ביותר. כך החלה להיווצר דרך נודדת חדשה – בכל מקום חדש המוח גדל במקצת ותוך מספר מיליוני שנה הוא הגיע לגודלו המקסימאלי – 1650 גרם, ב- 300 גרם גדול יותר מאשר לאדם המודרני.

לפני מיליון שנה המבנה החברתי פיתח את החלק הפרונטאלי של המוח, החלק הזה אצל האדם הוא ענק ביחס לכל המוח, כדי להכריח את האדם להתחלק במזון עם השכן שלו.

אף בעל חיים אינו מסוגל להתחלק במזון, מכיוון שמזון הוא המקור לאנרגיה. ואת האנשים שלא התחלקו במזון היו משמידים בקבוצה סוציאלית.

המוח היה גדל עד שהאנשים היו צריכים לפתור רק בעיות ביולוגיות.

כשלפני 100,000 שנה האנושות פגשה בבעיות חברתיות, המוח החל לאבד במשקל. לפני 30,000 שנה זה הביא להשמדת הניאנדרתליים.

הם היו חכמים יותר, מאשר האבות הקדמונים שלנו קרומניונים. אך חלשים יותר, ונגד מסה של בינוניים, הגאונים לא יכולים לעשות כלום.

זה מראה על כך שלצורך חברות לא צריכים מוח גדול. אישיות מטומטמת בעלת כושר חברות מצוין נכנסת לאינטגרציה בכל חברה באופן טוב בהרבה מאשר אינדיבידואליסט.

במהלך האבולוציה היו מקריבים כישרונות וייחודיות אישיים למען היתרונות הביולוגיים: מזון, התרבות, דומיננטיות. איזה מחיר שילמה האנושות!

הכישורים של האדם טמונים במוחו, לא ניתן להגדילם אלא רק לממש אותם. אנשים בעלי כישורים שונים מתקשים להבין זה את זה.

הברירה החברתית השלילית, שהחלה לפני מיליון שנה פועלת עד עצם היום הזה. עדיין מגרשים מהחברה א-סוציאליים וחכמים. אנחנו, כמו קופים, ממשיכים להתחרות.

אם מופיעה בינינו אישות דומיננטית, זה אומר שצריך מייד לסלק אותה – היא מאיימת על כל אחד באופן אישי.

וכיוון שהאנשים הבינוניים הם רבים יותר, כל כישרון צריך להיות מגורש או מושמד. לכן רודפים אחר המצטיינים בבית הספר. ונשאר האדם הבינוני, אבל בעל סוציאליזציה מצוינת.

אנחנו אותם קופים כמו מקודם וחיים לפי אותם חוקי הקופים כמו לפני 20 מיליון שנה. לרוב כולם אוכלים, מתרבים, שולטים.

זה הבסיס של מבנה האדם. כל יתר החוקים, המערכות רק מסתירות את התופעה הזו. והיום כל התהליכים בתחום הפוליטיקה, ביזנס וכו' נבנים לפי חוקים ביולוגים. אנשי העסקים שואפים להעלות את הדומיננטיות שלהם.

החוקים החברתיים, המוסריים והאתיים מפריעים לעסקים וכולם משתדלים לעקוף אותם כדי להרוויח יותר.

כיוון שהכול בנוי על אינסטינקטים, זה אומר, שכדי לנהל בני אדם צריך לפנות אל האינסטינקטים. כך בדיוק מבטיחים הפוליטיקאים: אתם תחיו טוב יותר, ניתן לכם שירות רפואי נגיש, נוריד את המיסים – יהיה לכם יותר מזון. כל אלה הצעות ביולוגיות הקשורות לאנרגיה ולאורח החיים.

ואיפה ההצעות החברתיות? כמעט אף אחד מהפוליטיקאים לא מדבר על שינוי המבנה החברתי, על הערכים. במקום זה הם אומרים: אנחנו ניתן לכם כסף – ואתם תתרבו.

אם הסוציאליזציה תישמר בצורתה הנוכחית, רמתנו האינטלקטואלית תרד בהרבה. כבר עכשיו ההכשרה ההשכלתית יורדת, כיוון שנוצרה סביבת מידע המאפשרת לאנשים להעמיד פני יודעים, משכילים. עבור היונקים העילאיים זהו פיתוי עצום – העמדת פנים כזו מאפשרת לא לעשות כלום, ולהצליח.

ההתפתחות האינטלקטואלית תרד והדרישות להסתגלות חברתית יגדלו.

כשאירופה התאחדה היא החישה את הידרדרות האינטלקט. לדרגה הראשונה בסולם הערכים יוצאת היכולת של האדם להיות ביחסים טובים, לדרגה השנייה – מקצוענות, יכולות, מיומנויות.

אם האדם מחפש פתרונות שלא היו לפניו בטבע ובחברה זה שולל את הדרגה הגבוהה של ההסתגלות.

ואפילו אם החברה מכירה בו כבגאון, הוא לא יצליח להיות חלק ממנה. וסוציאליזציה ברמה גבוהה לא משאירה זמן לכלום. אנשים המלהיבים את הקהל, לא כשירים לעבודת עבדים כיוון שהם רוכשים את הדומיננטיות בעזרת השפה ולא בעזרת המעשים.

המוח של האישה קטן יותר מהמוח של גבר, בממוצע ב- 30 גרם, בגלל המרכזים האסוציאטיביים האחראיים על חשיבה מופשטת, האישה לא זקוקה להם כיוון שתפקידה הביולוגי קשור בהתרבות.

לכן הנשים הרבה פעמים מצליחות הרבה יותר בתחומים השייכים לחינוך, השכלה, מגיעות להישגים נפלאים בחברות יציבות בהן כל החוקים קבועים וידועים היטב.

התייחסותי: הביולוגיה מנסה למצוא את הסיבות להתנהגותנו לפי תוכנית הטבע המתגלה לה. זה מסייע בחקירת העבר, אפילו בלי ידיעת השורשים העליונים, הסיבות למתרחש ולתוכנית הטבע הכללית.

אך על עתידה של הביולוגיה שום דבר לא ידוע, כיוון שהיום מתחיל שלב חדש של התפתחות היונקים העילאיים – מתחיל להיווצר מהם אדם שיהיה חייב לרכוש ערכים חדשים – מינימום קיום בהמי ומקסימום קיום רוחני, דרגת התפתחות חדשה.

הביולוגיה אינה מסוגלת לחקור את הדרגה הזאת, כיוון שהיא מופיעה מתוך שורש חדש – מתוך "הנקודה שבלב", מתוך העובר של דרגה חדשה של ההתפתחות, שאין לה קשר לביולוגיה, לעולם שלנו. על כך יכולה לספר לנו רק חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
המיתולוגיה של שיעור הילודה הנמוך
המשבר מכה בנשים ובבנות
אחרת ניכָּחד, כמו הדינוזאורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest