דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החברה העתידית נולדת בינינו

החברה העתידית נולדת בינינו

בזמן קריאת ספר הזוהר, אסור לשכוח שמדובר רק על הקשר בינינו. הכול תלוי ביחסים בין החברים, ושביחסים האלה מתגלה הרוחניות. צורות הקשר בינינו מציירות לפניך את תמונת המציאות. כי גם עכשיו אתה רואה את צורות הקשר האלה.

בכל מקרה, אתה תופס את העולם בהתאם ל"רשימות" שלך ומזה נובעת תמונת העולם שאותה אתה מתאר לעצמך. כי אין עולם מחוצה לך, ישנו רק מה שאתה מתאר לעצמך בתוכך.

עכשיו אתה נמצא בין אנשים בעולם הזה, אתה נולדת והתפתחת בימינו, אבל תפיסת העולם שלך גם כן נבנית מזה שאתה מקושר עם כל העולם. ילד שנזרק ליער ושמעולם לא ראה בני אדם, תופס את העולם בהתאם ל"רשימות", בצורה של יער, חיות ושאר הטבע, מפני שאת הסביבה שלו הוא לא תופס בדרגת "אדם", אלא בדרגות יותר נמוכות, דומם, צומח וחי.

ואילו אתה תופס את המציאות גם בדרגת ה"מדבר". אבל ביחסים בין כל החלקים האלה של הטבע, ה"דומם", ה"צומח", ה"חי" וה"מדבר" אתה מגלה את המציאות שלך.

כל המציאות, כל העולם, זה מה שמתגלה בין החלקים השבורים של הבריאה. לכן אנחנו אומרים שתפיסת המציאות היא סובייקטיבית. אם אני לא קיים, אז אין עולם ואין על מה לדבר. בעל הסולם כותב על כך ב"מבוא לספר הזוהר".

ולכן, אם אנחנו רוצים להתקדם לצורות תפיסה יותר מתקדמות, אז אנחנו צריכים לעורר צורות יותר מתקדמות של הקשר בינינו. לא פלא שזה מה שדורשת חכמת הקבלה. אתה תפתח עכשיו קשרים יותר מתקדמים ומורכבים בין כולם, ובהם אתה תגלה מציאות יותר גבוהה, יותר מתקדמת ויותר פנימית. הכול תלוי רק במידות הקשר.

עכשיו הגיע הזמן, כאשר כל הקשרים בינינו בעולם הזה נהרסו, אנחנו רואים את זה בעליל, והעולם מחייב אותנו להיכנס לקשרים חדשים. העולם עדיין לא יודע איזה סוג של קשרים זה אמור להיות. בעוד שאנחנו כבר שמענו על זה, אבל צריכים להתחיל לממש. זה מה שמחכה לנו. דווקא על זה מדברת חכמת הקבלה: פנו לכם מכל העסקים המדומים, תתחילו לעסוק ביניכם בבניית החברה העתידית הנכונה.

ואז, בהתאם לקשר ביניכם שאותו אתם תרצו לבנות, אתם תקבלו עזרה מלמעלה, מהכוחות של הטבע. הטבע האינטגרלי שמתגלה עכשיו יעזור לכם, ישפיע עליכם ואתם תרגישו עד כמה אתם תואמים להתקדמות הכללית שלו ותצליחו. אפשר לכנות את הטבע במילה "אלוקים", זה לא משנה, כי מדובר על חוקים.

אז איפה אתה יכול לשנות משהו, כדי לזרז את ההתפתחות שלך? עכשיו לראשונה בהיסטוריה אתה יכול לזרז את ההתפתחות של האנושות. ולפני כן אתה תמיד היית תלוי בכוחות שהניעו אותך קדימה. מבפנים התגלו כל מיני קשרים חדשים בין בני אדם, הופיעו מבנים חברתיים חדשים, במקום מבנה שבטי הגיעה תקופת העבדות, אחר כך תקופת ימי הביניים, אחר כך הקפיטאליזם ועכשיו אנחנו מתקדמים לקומוניזם. אלה הן חמשת הצורות החברתיות.

אבל מה קידם את האנושות? בסך הכול השינויים החברתיים, הקשר החדש, שהתגלה בין בני האדם. אבל עכשיו, בתקופת ההתפתחות החמישית האחרונה הזו, אתה לא יכול לגלות קשרים חדשים שמתגלים בטבע באופן טבעי. אתה תגלה אותם בצורה שלילית, מפני שאתה חייב להשלים אותם. כי כאן הכול תלוי בהתקדמות ההכרתית שלך, אתה חייב להשיג את זה, אתה חייב להתאים את עצמך לטבע. בתהליך הזה אנחנו נמצאים.

לכן אנחנו בסך הכול בונים בינינו מבנה חברתי חדש, מזרזים את התהליך הזה, שכל האנושות תצטרך לעבור אותו. זה נקרא להיות "ממלכת כוהנים" ו"גוי קדוש", להראות דוגמה, להיות המעבר. אבל אנחנו בונים את זה בקבוצה, בינינו, והכול רק בקשר החדש.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סוף לאשליה או החלפת הפרדיגמה
מעולם של צללים לעולם של אור
בין הרצוי והמצוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest