דף הבית / כלכלה / כסף / הזרם הנקי של הכספים בכלכלה

הזרם הנקי של הכספים בכלכלה

דעה: היכולת המדהימה של השוק הפיננסי להתעלם מהבעיות, פשוט לא תאומן. עד לא מזמן הם תיארו תדמית רגועה של העתיד הבהיר ועכשיו כבר שוב התחיל המשבר. לפני רגע המשבר עוד לא היה, ועכשיו הוא התחיל כדי להסתיים שוב בעוד כמה ימים.

המצב מגיע לאבסורד. על מנת להעלות את התמ"ג (התוצר המקומי הגולמי) צריכים לאכול הרבה, וזה יגדיל את מכירות מוצרי המזון וההכנסות משוק המזון המהיר (פסט-פוד). אך לאחר מכן האדם יחלה בהשמנה ובסוכרת, וזה יגדיל את רווחיהן של חברות התרופות. ככל שאתם אוכלים יותר, כך נהיים חולים יותר, וזהו יתרון עבור הכלכלה וחברות התרופות, אך זה מזיק לכם. האקולוגיה הגרועה גם כן משפיעה בחיוביות על הכלכלה. הרי רמת המחלות גדלה עקב כך, ובהתאם לכך באופן יחסי צומחים הרווחים של המגזר הבריאותי.

ככל שמייצרים יותר נשק קטלני, כך זה עדיף יותר לכלכלה, אך כנגד ישנן יותר מלחמות ורציחות.

במוקדם או מאוחר יותר השיגעון הזה של הצמיחה הבלתי פוסקת אמור להסתיים. כלכלת הצמיחה פוגעת בהגבלות הטבעיות של גוף החי. אף יצור חי אינו מסוגל לגדול או לחיות לנצח. אפילו המעמד העני ביותר באוכלוסיית המדינות המפותחות חי ברמת המלכים יחסית לאזור העני של אסיה ואפריקה. החברה הסתגלה לאבטחות הכנסה, סבסוד, ואינה מתכוונת לדרבן את הצמיחה, במיוחד אם החנויות מלאות במוצרים.

התייחסותי: הצמיחה הנצחית איננה אפשרית, לאו דווקא מפני שישנן הגבלות של כדור הארץ והאוכלוסייה, אלא מכיוון שהרצונות שלנו גדלים לא במידה כמותית כל כך אלא במידה איכותית, כלומר באה הרגשה של ריקנות, אדישות, חלל פנימי ולא ניתן למלא זאת בשום דבר שקיים בעולם שלנו שסביבנו. השאלה של משמעות החיים זה אִתחול, התקנה מחדש. אנו מתקרבים לדרגה הבאה של ההתפתחות שלנו, כאשר המילוי יבוא בעיקר מהגילוי של העולם העליון. והצריכה תהיה רק לפי המידה ההכרחית לצורך הקיום. הרצונות שמשתנים יאלצו אותנו לכך.

ידיעות קודמות בנושא:
רווח מעל הבריאות
רצינו כמה שיותר טוב, ויצא…
משועבדים לצריכה המופרזת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest