דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזכות לבחור, חלק ב'

הזכות לבחור, חלק ב'

אם אנחנו כולנו חלקים של מנגנון אחד, של מעגל שווה, אז כולם שווים, ולכן כל אחד קובע את המצב של כולם, כמו מלך. כל אחד מאיתנו. לחלוטין!

יכול להיות שאנחנו עדיין לא מרגישים את זה, אבל כך מסודר הטבע. אם אנחנו מתקדמים לעבר גילוי של חברה אינטגרלית, שבה כולם מקושרים הדדית בפנים, אז לא יכולים להישאר עם הטבע האגואיסטי והמבודד שלנו שמחייב אותנו לזלזל באחרים ולדאוג רק לתועלת עצמית.

אנחנו לא יכולים עם כזאת גישה טבעית של האגו להפוך להיות חלק מהאנושות האינטגרלית. ובינתיים הטבע יותר ויותר לוחץ אותנו בתוך מלחציים.

אדם רוצה להיות עצמאי ושיניחו לו לנפשו, כדי לא להיות חייב לאף אחד, לא למדינה ולא לאנשים אחרים. אלה הם שני תהליכים מנוגדים שהולכים במקביל. העולם מתחבר בקשרים יותר ויותר הדוקים, ואילו אנחנו מבפנים הופכים ליותר ויותר נוקשים ואגואיסטיים.

בעבר זה נחשב לחרפה וכלימה אם הרשיעו אותך בגניבה. אפילו להתגרש זה היה מביש. אבל היום, האדם מרגיש את עצמו חופשי לחלוטין, בכך שמתגרש ומתחתן כמה פעמים. והדור הצעיר בכלל לא רוצה להתחתן.

אנחנו לא יכולים עם הטבע שלנו להתקיים בצורה אינטגרלית בתוך הציוויליזציה שלנו. כי אנחנו בעצמנו לא אינטגרלים, אלא הפוכים לגמרי. אין סתירה יותר גדולה מאשר הניסיון לחבר את כולנו בינינו, כאלה אינדיבידואליסטים נוראיים. אף אחד אינו רוצה בחיבור הזה, כולם נרתעים ממנו כמו כבשים מזאבים.

ובמיוחד עָם ישראל מתנגד לחיבור ולאיחוד, אף על פי שהוא נמצא בכזה מצב קשה, תחת לחץ של סביבה עוינת מכל הכיוונים.

לכן, פוליטיקאי שמתכוון לנצח בבחירות ומקווה ביהירותו להשיג הטבה במדינה, צריך להבין שהוא לא יצליח בזה. ולא חשוב לאיזה מחנה הוא שייך: לימין, לשמאל, למרכז, אף אחד מהם לא יכול להצליח.

מפני שהם לא יודעים את הבסיס שעליו מושתתת החברה הישראלית, בזה שחושבים שהם לא שונים מהדמוקרטיה המערבית הרגילה. הם אינם יודעים מה הטבע הכין עבור ישראל ועבור העולם כולו, מה היא המשימה והשליחות של עָם ישראל ומה ייעודו של כל העולם בקְרָב הארוך הזה שדרכו כולנו פוסעים. ובמיוחד חסר להם הידע, של מה שחשוב בימינו, בתקופת ההתפתחות הזאת.

הם לא יודעים את כל זה. נדמה להם, שמספיק קצת להקשיח את החוקים, להוריד מיסים, והכול יסתדר. אבל זה בכלל לא אותם הכלים שבעזרתם ניתן לנהל מדינה.

המדינה שלנו נכנסת תחת השליטה של החוק הכללי של הטבע, חוק האינטגרליות. החוק הזה, שיורד אלינו מלמעלה, המנגנון שפועל על עָם ישראל, מחייב את העָם שלנו להפוך להיות כאחד, להתחבר הדדית. ואת זה גם דורשים מאיתנו אומות העולם, כי בשלב הבא הם גם כן יצטרפו לאותה הצורה של חברה.

הם חייבים להשיג אותה, אבל לא יכולים, מפני שאף אחד לא מלמד אותם את זה. רק עָם ישראל מסוגל להפוך להיות "אור לגויים" וללמד אותם, מפני שהוא כבר היה בעבר בדרגה כזאת. אבל אם אנחנו לא מבצעים את המשימה שלנו כלפי כל העולם, אז נסבול ממנו מאוד…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 468, 09.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הזכות לבחור, חלק א'
לרדת מדרְכֵּי האהבה העצמית
דמוקרטיה של גן ילדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest